اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

وزیر دفاع مطرح کرد؛

نیاز اساسی کشور به بانک اطلاعات جامع صنایع دریایی

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع گفت: در راستای تقویت صنایع دریایی در کشور نیاز به بانک اطلاعات جامع صنایع دریایی احساس می‌شود.

نیاز اساسی کشور به بانک اطلاعات جامع صنایع دریایی
به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، احمد وحیدی پیش از ظهر امروز در آئین آغاز به کار سیزدهمین همایش صنایع دریایی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی، اظهار داشت: برگزاری ۱۳ ساله این همایش قابل تقدیر است چرا که در پی این امر مباحث مرتبط با صنایع دریایی طی سال‌های اخیر پرفروغ جلوه کرده است.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت دریا در امور کشورها گفت: دریا در جنگ‌های جهانی اول،‌ دوم و حتی جنگ سرد نیز نقشی عیان و پر اهمیت دارد، به نحوی که بسیاری از کشورهای قدرتمند، قدرت خود را متکی به دریا هستند.
به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قدرت دریایی اصولا به صورت قدرت کانون مشاهده شده است.
وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز موقعیتی استراتژیک و خاص دارد، به نحوی که کشور ما به آب‌های استراتژیک دسترسی دارد.
وحیدی یادآور شد: برای فعال‌سازی هرچه بیشتر ظرفیت‌های دریا در اقتدار و توسعه کشور نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.
وی ادامه داد: باید در مقوله فرهنگ‌سازی با هدف توسعه قدرت دریایی کار بیشتری انجام دهیم.
وزیر دفاع دولت دهم با بیان اینکه در دوره‌های گذشته ایران از دریانوردی منع شده بود، افزود: اما در زمان کنونی اتفاقات خوبی در حال رخ دادن در حوزه صنایع دریایی و دریانوردی است به نحوی که امروز در ساخت ناوچه‌ها و ناوها به خودباوری رسیده‌ایم و در ساخت زیردریایی‌ها هم پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.
وحیدی گفت: در مخابرات دریایی و زیرسطحی پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است.
وی ادامه داد: حتی در سال‌های اخیر توانستیم دریابانی نیروی انتظامی را نیز به سطح مناسبی از توان و اقتدار برسانیم به نحوی که این نیرو در حال حاضر شناورهای ارزشمندی را در اختیار دارد.
وی با بیان اینکه دستاوردهای کشور در حوزه صنعت دریایی کم نیست، ابراز داشت: ثبت نکردن دستاوردها در این حوزه در بانکی متمرکز سبب شده که نتوان بهره‌وری لازم را در این بخش حاصل کرد.
وی در همین راستا افزود: بر این عقیده‌ایم که راه‌اندازی بانک اطلاعاتی جامع صنایع دریایی می‌تواند به نحوی سبب دیده شدن دستاوردهای بزرگ در آینده و به کارگیری آنها نیز شود.
وی ادامه داد: همچنین باید به توسعه سواحل و جزایر نیز توجه کرد چرا که اگر خواهان ارتقای صنعت دریایی کشور هستیم تنها با توسعه متوازن این حوزه‌ها می‌توان از صنعتی پویا برخوردار بود.
در همایش یاد شده علاوه بر وزیر دفاع، وزیر صنعت، معدن و تجارت، فرمانده نیروی انتظامی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس مرکز فناوری‌ و اطلاعات نهاد ریاست جمهوری، رئیس کمیسیون صنایع مجلس و رئیس فراکسیون دریایی کشور و مسئولان منطقه آزاد کیش حضور داشتند.
این همایش در کنار پنجمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی از امروز تا ۲۰ ماه جاری در کیش ادامه می‌یابد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول