اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل شیلات گیلان خبر داد

اجرای طرح جامع صید صیادی دریای خزر در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل شیلات گیلان گفت: امسال فاز نخست طرح جامع صید صیادی دریای خزر در گیلان اجرا می‌شود.

اجرای طرح جامع صید صیادی دریای خزر در گیلان

حجت سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با اشاره به وضعیت طرح تعدیل پره‌های تعاونی اظهار کرد: دولت طرح جامع صید صیادی دریای خزر را تصویب کرد و در راستای اجرای این طرح پره‌هایی که صید اقتصادی ندارند تعدیل می‌شوند.

وی، ساماندهی تعاونی‌های پره را از برنامه‌های شیلات عنوان کرد و افزود: پره‌های تعاونی که توجیه اقتصادی ندارند تعدیل و اعضای آنها که زیادتر است از گردنه شرکت‌های تعاونی پره خارج می‌شوند.

این مسئول، طرح جامع مذکور را از مصوبات دور سفر سوم هیئت دولت به گیلان نامید و تصریح کرد: اعتبار این طرح تامین شده و از امسال فاز نخست طرح اجرایی می‌شود.

وی، اعتبار اولیه اجرای این طرح را 7.5 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: کار خود را در راستای تعدیل پره‌های صیادی در استان آغاز کرده‌ایم.

سعیدی با بیان اینکه 75 تعاونی پره صیادی در استان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: 5 هزار و 650 نفر عضو این تعاونی‌ها هستند که از زمان آغاز صید اقدام به صید ماهی از دریای خزر می‌کنند.

وی، تعداد پره‌های تعاونی فعال صید ماهیان استخوانی دریای خزر در گیلان را 54 تعاونی ذکر کرد و یادآور شد: در این تعاونی‌ها 4 هزار و 100 نفر عضو هستند.

مدیر کل شیلات گیلان با اشاره به اینکه زمان صید ماهیان استخوانی دریای خزر تا 22 فروردین تمدید شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون در گیلان بیش از دو هزار و 354 تن انواع ماهی استخوانی از جمله سفید، کفال، کپور و... صید شده است.

وی، صید بیش از 765 تن را ماهی سفید و بالغ بر یک‌هزار و 474 تن ماهی کفال و بقیه را دیگر گونه‌های ماهی ذکر کرد.

انتهای پیام/خ۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول