اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با راه‌اندازی 250 مرکز فرهنگی دیجیتال در کشور

نخستین مجتمع فرهنگی دیجیتال شهری خراسان‌رضوی راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: نخستین مرکز و مجتمع فرهنگی دیجیتال شهری خراسان‌رضوی هم‌زمان با راه‌اندازی 250 مرکز فرهنگی دیجیتال در کشور در قالب شبکه ملی فرهنگی راه‌اندازی شد.

نخستین مجتمع فرهنگی دیجیتال شهری خراسان‌رضوی راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین اکبرپور‌ معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی عصر امروز در ارتباط با بهره‌برداری از مجتمع فرهنگی دیجیتال در استان‌ اظهار داشت: این مرکز مجموعه‌ای از سامانه‌های برتر، بازی‌های مناسب و سالم یارانه‌، اینترنت پاک و تولید نرم‌افزار و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی است.

معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی در ارتباط با توسعه مجتمع فرهنگی دیجیتال شهری در استان خراسان‌رضوی گفت: با توجه به اهمیت این مجتمع‌ها و توسعه و بکارگیری از فناوری‌های دیجیتال، تلاش می‌شود به سرعت در دیگر شهرهای استان نیز این مجتمع‌ها ایجاد و راه‌اندازی شود.

در ادامه جواد آرین‌منش، نماینده سابق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز علاوه بر رسانه‌های سنتی با رسانه‌های جدیدی مواجه هستیم که باید در بکارگیری از این رسانه‌ها دقت کافی داشته باشیم چرا که این رسانه‌ها همانند تیغی دو لبه عمل می‌کنند و اگر به درستی به خدمت گرفته نشوند آثار مخربی بر جامعه می‌گذارند.

وی در ادامه با اشاره به شبکه ملی و اهمیت راه‌اندازی این شبکه ادامه داد: ایجاد این شبکه ملی گامی موثر به منظور سالم‌سازی فضای رسانه دیجیتالی در کشور است که بر این اساس این امر می‌تواند به عنوان یک ابزار فرهنگی در خدمت نظام قرار گیرد.

آرین‌منش فضای سایبری و اینترنت را همانند تار عنکبوتی که تمام دنیا را در اختیار گرفته است، دانست و ادامه داد: رسانه‌های دیجیتال، اینترنت و بازی‌های یارانه‌ از جمله ابزارهای دیجیتالی هستند، در مواجهه با این فناوری روز باید بتوانیم به درستی عمل کنیم.

نماینده سابق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: در این راستا وجود شبکه ملی و اینترنت ملی می‌تواند ضمن حذف و پالایش موارد نامطلوب، بستر را برای استفاده مناسب از این فضاها برای ما فراهم کند.

وی در ادامه به ایجاد این مجتمع های دیجیتال اشاره کرد و افزود: آنچه که مسلم است، مراکز فرهنگی دیجیتال با قصد سالم‌سازی فضای دیجیتال و اینترنت راه‌اندازی شده‌اند.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول