اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌‌الله علما:

مدیر موفق نیک و بد کارهای خود را با ترازوی وجدان می‌سنجد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: مدیر موفق نیک و بد کارهای خود را با ترازوی وجدان و ایمان می‌سنجد.

مدیر موفق نیک و بد کارهای خود را با ترازوی وجدان می‌سنجد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما امروز در جلسه درس اخلاق مدیران استان که در محل مسجد غدیر ‌استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: امام‌خمینی (ره) تمام وجودش را در خدا خلاصه کرده بود و در  همه کارهایش فقط رضای خدا را در نظر داشت و به همین دلیل در لحظات آخر عمر  مبارکش فرمود "من برای یک لحظه از زندگیم پشیمان نیستم" و این جملات اعتماد خالص و بندگی محض ایشان را می‌رساند.

علما بیان کرد: تنها راز بزرگی انسان‌ها در دنیا ایمان آنها است و انسان‌ها تنها با ایمان است که می‌توانند در همه مراحل زندگی با قدرت، سلامت و نشاط زندگی کنند، لذا با همین ترازو میزان توفیق را می‌سنجند و مدیر موفق کسی است که نیک و بد کارهای خود را با ترازوی وجدان و ایمان می‌سنجد وگرنه توفیق بدون رضای خداوند را توفیق نمی‌نامند.

وی افزود: به فرمایش حضرت علی(ع) در آخرت، از زندگی دنیایی ما فقط یک چیز را می‌پرسند و آن‌ هم مومن بودن به خدا و اندازه ایمان هر فرد است.

علما تصریح کرد: البته خداوند تبارک و تعالی نمی‌خواهد که انسان در دنیا، یک زندگی بسته و غم‌انگیز داشته باشد بلکه می‌خواهد انسان از زندگی دنیوی خود هم مانند زندگی آخرت لذت ببرد اما در صراط مستقیم و راه مورد رضای خدا باشد.

وی ادامه داد: اگر ایمان در دل انسانی زنده باشد، همه شئون زندگی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در هر کاری که انجام دهد، سعی می‌کند از مسیر خدا خارج نشود.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: انسانی که اینگونه زندگی کند و با ایمان به خدا همه اعمالش را بسنجد، همیشه با دلی آرام زندگی می‌کند و با اطمینان از این دنیا خواهد رفت،‌ همان‌طور که امام‌خمینی (ره) در پایان عمر با برکت خویش فرمود "با دلی آرام و مطمئن می‌روم".

علما گفت: خواسته‌ها و هوس‌های انسان بزرگ‌ترین سد راه ایمان اوست و گاهی اوقات انسان را از خود غافل می‌کند و اگر زود هوشیار نشود او را فرسخ‌ها از راه خدا دور می‌اندازد، پس ما همیشه باید مراقب خویش باشیم که مبادا ذره‌ای از راه خدا بیرون رویم.

انتهای پیام/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول