اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی:

امام جمعه متولی حفظ جوشش دینی و سیاسی کشور است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: ائمه جماعت در کشور باید محیط را در یک جوشش دینی و سیاسی حفظ کنند و تمام این امور، مصداق این را می‌رساند که امام جمعه متولی خروش سیاسی در کشور است.

امام جمعه متولی حفظ جوشش دینی و سیاسی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی صبح امروز در مراسم گردهمایی ائمه جماعات که در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، اظهار داشت: یک ائمه جمعه باید پذیرای این مورد باشد که مسئولیت سنگین و خطیری دارد.

امام جمعه مشهد افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جماعات کشور تأکید داشتند که امام جمعه باید در شهر خود آقا باشد و این بدان معنا نیست که بزرگ باشد بلکه به این معناست که مقتدای مردم در سوی شکل‌گیری یک کاروان دینی باشد.

وی اظهار داشت: ائمه جماعات نقش بسزایی در شکل‌گیری و گرایش مردم به موضوعات دینی و به ‌ویژه در جوانان دارند به همین منظور یک امام جمعه باید در شهر خود تولیت دائمی داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: گرایش اصلی جوانان در نماز جمعه، قوت قلب و دین آنها است که آنها را یاری نماز جمعه می‌کند.

خطیب جمعه مشهد گفت: یکی از دلایلی که بزرگ‌ترین آفت در نماز جمعه محسوب می‌شود و به نوعی نباید در این جمع مقدس صورت بگیرد تکرار مطالب یک امام جمعه است زیرا یک امام جمعه باید بداند یک شهر را در صحت شادابی دینی و نشاط نگه دارد و سخنانش نباید به گونه‌ای باشد که التهاب در بین مردم ایجاد کرده و آنها را به درگیری فرا بخواند.

علم‌الهدی عنوان کرد: به همین منظور اگر یک ائمه جمعه آن مباحث را در کار خود نهادینه کرد او یک خطیب جمعه موفق است و مسئله جوان‌گرایی هم در همین قالب تحقق پیدا خواهد کرد، چرا که جوانان علاقه‌مند به صحبت‌های دینی درگیر پیرامون دین خود هستند.

وی تصریح کرد: یکی از مباحثی که نماز را دوباره برای ما نگه داشت، انقلاب اسلامی است، چرا که نماز انقلاب مردم ایران بود.

علم‌الهدی اظهار داشت: در این سال‌ها افراد و ریش‌سفیدانی بودند که خشت‌های این نماز جمعه را گذاشتند به عنوان مثال همین کسانی که با کهولت سن در مجامع دینی حضور پیدا می‌کنند و تمام این امور به عنوان الگو برای مردم و جوانان محسوب می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: با این دیدگاه امامان جماعت در کشور باید شهر خود را تکان دهند و محیط را در یک جوشش دینی و سیاسی حفظ کنند و تمام این کارها مصداق این را می‌رساند که امام جمعه متولی خروش سیاسی در کشور است و باید این را بدانند سِمَت آنها به معصوم متصل شده است و هر امری در سخنانش باید از ان بزرگواران نشأت گرفته باشد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در ارتباط با اینکه امام جمعه باید در شهر خود، تنها یک امام جمعه باشد، گفت: با این تفسیر زیبای مقام معظم رهبری تاکنون مشاهده شده است در بعضی از مراکز آقایان امام جمعه در مباحث دیگر هم ورود پیدا می‌کنند و حتی کار قضاوت انجام می‌دهند که امری بسیار خارج از شأن یک امام جمعه است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول