اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی:

روحانیت در همه عرصه‌ها حضور فعال داشته باشد

خبرگزاری فارس: عضو خبرگان رهبری با ابراز رضایت از وضعیت امروز حوزهای علمیه کشور نسبت به دوران گذشته، بر حضور جدی طلاب در همه عرصه‌ها تاکید کرد.

روحانیت در همه عرصه‌ها حضور فعال داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع)، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار جمعی از دانشجویان این دانشگاه، این دانشگاه را نماد موفقی از وحدت حوزه و دانشگاه دانست و فراگیری دروس دانشگاهی توسط طلاب را با حفظ شأن طلبگی امری بسیار مطلوب و پسندیده عنوان کرد.

وی با تاکید بر اخلاص در کارها طلبگی را امری خطیر ذکر کرد و افزود: طلاب باید بر تحصیل علوم دینی اهتمام جدی داشته باشند و از فرصتی که انقلاب اسلامی برای تدریس علوم اسلامی فراهم کرده است نهایت بهره را ببرند.

امام جمعه مشهد همچنین با مقایسه وضعیت حوزه‌های امروز با حوزه‌های قدیم گفت: اینکه عده‌ای می‌گویند طلاب قدیمی درس‌خوان‌تر بوده و وضعیت علمی حوزه‌ها بهتر بود، سخن درستی نیست چرا که وضعیت امروز حوزه‌های علمیه از جنبه‌های مختلف به ویژه علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و اخلاقی بسیار بهتر است.

این استاد برجسته حوزه با ابراز رضایت از گسترش کیفی و کمی حوزه‌های علمیه نسبت به دوران گذشته تصریح کرد: گستردگی حوزه‌های علمیه امروز با دوران قدیم قابل مقایسه نیست بطور مثال در دوران قبل از انقلاب کل طلاب حوزه علمیه خراسان 2 هزار نفر بود اما امروز به برکت انقلاب اسلامی 27 هزار طلبه در این حوزه مشغول فراگیری علوم دینی هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در حوزه‌های قدیم کار عمومی طلاب، مدرسی در حوزه یا سخنرانی در منابر بود یادآور شد: امروز با گسترش حوزه‌های علمیه و ایجاد رشته‌های جدید، حوزه در عرصه‌های مختلف از جمله سیاست، مدیریت و... دارای حرف‌ها و ایده‌های نو است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر انجام کار‌ها برای رضایت خداوند ابراز داشت: طلاب باید برای موفقیت خود اهداف و چشم‌اندازی ترسیم کرده و بدانند که تنها راه موفقیت در این مسیر انجام کارها ‌بطور خالصانه و وقف کامل خود برای امام زمان(عج) است که در این صورت امام عصر(عج) نیز پشتیبان و حامی آنها خواهد بود.

آیت‌الله علم الهدی با تاکید بر حضور فعال روحانیت در همه عرصه‌ها تصریح کرد: روحانیت در همه عرصه‌ها از جمله مدیریت، سیاست و فرهنگ باید حضور جدی داشته و در این مسیر ثابت قدم باشد.

وی گفت: امروز عرصه سیاست یکی از قوی‌ترین عرصه‌های خدمت به امام زمان(عج) است که حضور فعال روحانیت در این عرصه باعث می‌شود تا افرادی مناصب سیاسی کشور را در دست گیرند که پیرو ولایت و رهبری بوده و باعث اعتلای نظام اسلامی شوند.

انتهای پیام/و۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول