اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری البرز خبر داد

برنامه‌ریزی برای مهاجرت معکوس به روستاها در استان البرز

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری البرز گفت: هدف و برنامه‌ریزی استانداری دست‌یابی به مهاجرت معکوس از شهرها به روستاهای البرز است.

برنامه‌ریزی برای مهاجرت معکوس به روستاها در استان البرز

آرش بهادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین آسیب‌هایی که طی سال‌های اخیر به کشور تحمیل شده، موضوع مهاجرت بی رویه از روستاها به شهرها است.

وی تصریح کرد: اگر به صورت جدی و با کار کارشناسی میزان خساراتی که این مهاجرت‌ها به کشور تحمیل کرده را مورد ارزیابی قرار دهیم، به طور قطع از نظر مالی به رقم‌های تعجب‌آوری می‌رسیم.

* آسیب مهاجرت از روستاها به بخش کشاورزی

این مسئول با اشاره به نقش روستاییان در افزایش تولید کشاورزی و بخش‌های مرتبط مانند دامداری و دامپروری گفت: تنها یک بخش از این آسیب‌ها به تولیدات کشاورزی وارد شده، به صورتی که تولید برخی از اقلام کشاورزی در سال‌های گذشته با کاهش چشم‌گیر رو به ‌رو بوده و مجبور به واردات شدیم.

بهادری تاکید کرد: برای جلوگیری از این روند مخرب در ابتدای دولت نهم طرح‌هایی مورد بررسی قرار گرفت که هدف نهایی آن توسعه روستاها و ارائه خدمات و تسهیلات ویژه به روستاییان بود.

* نتایج مطلوب اجرای طرح هادی روستایی در استان البرز

وی خاطرنشان کرد: یکی از این طرح‌ها با عنوان طرح هادی روستایی است که طی 3 سال قبل با جدیت از سوی نهادها و دستگاه‌های اجرایی پی‌گیری و دنبال می‌شود.

مدیرکل امور روستایی استانداری البرز ادامه داد: با کار شبانه‌روزی که در این بخش انجام شد، ما شاهد دستاوردها و نتایج بسیار مطلوبی از اجرای این طرح در استان البرز بودیم.

بهادری تاکید کرد: به طور قطع تداوم خدمات‌رسانی به روستاییان و ایجاد شرایط زندگی و کار مناسب در روستاها منجر به کاهش مهاجرت به شهرها می‌شود که امروزه در استان البرز تا حدودی شاهد تحقق این هدف بوده‌ایم.

وی در پایان اظهار داشت: هدف نهایی ما در استان البرز مهاجرت معکوس از شهرها و بازگشت روستاییان به روستاها است که امیدواریم با تداوم طرح‌های مناسب و حمایت همه دستگاه‌ها این هدف در آینده نزدیک محقق شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول