اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره ارشاد اصفهان:

برنامه‌ریزی‌های هنری متناسب با مقتضیات هر استان باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره ارشاد اصفهان گفت: برنامه‌ریزی‌های هنری باید با درک شرایط موجود و متناسب با مقتضیات هر استان باشد.

برنامه‌ریزی‌های هنری متناسب با مقتضیات هر استان باشد

محمود شالویی در حاشیه آیین اردیبهشت تئاتر ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤالی در مورد تعداد سالن‌های تئاتر فعال در اصفهان بیان داشت: سالن‌های تئاتر اصفهان سرد و بی‌روح بوده و لازم است واقع‌گرا باشیم و ببینیم از همین ظرفیت موجود چقدر استفاده می‌شود.

وی افزود: علاوه بر چهار سالن تالار فرشچیان، در تالار صائب، دانشگاه علمی کاربردی و نقاط دیگر شهر سالن‌های تئاتری هر چند با ظرفیت محدود وجود دارد که از آنها استفاده نمی‌شود.

مدیرکل اداره ارشاد اصفهان درباره اینکه این سالن‌ها برای تئاتر تخصصی‌سازی نشده است، تصریح کرد: من به عنوان مسئولی که درصدد برنامه‌ریزی برای تئاتر هستم این اعتقاد را دارم که از تمام ظرفیت موجود باید استفاده کرد و گاهی تئاترها تک ‌نفره هستند و می‌توان به خوبی از سالن‌های کوچک‌تر برای این موضوع استفاده کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا از سالن‌های تئاتر برای اجراهای برنامه‌های شهری نیز استفاده می‌شود، گفت: اکنون دغدغه نخست این است که سالن‌هایی که راکد مانده‌اند فعال شوند و در مرحله بعد تلاش می‌کنیم که سال‌های تئاتر تنها به اجرای نمایش و فعالیت‌های هنری اختصاص داده شود.

شالویی اضافه کرد: این سالن‌ها برای ‌تئاتر ساخته شده‌اند اما از آنها برای فعالیت‌های غیر هنری استفاده می‌شود که این موضوع ضربه جبرا‌ن ناپذیری به عرصه هنر وارد می‌کند.

وی تاکید کرد: گام بعدی برای رفع مشکل کمبود سالن در اصفهان شناسایی و مناسب‌سازی سالن‌هایی در سطح شهر است که ظرفیت خوبی برای تئاتر دارند.

مدیرکل اداره ارشاد اصفهان درباره عدم وجود پلاتوی مناسب در سطح شهر که سبب شده برخی هنرمندان از حضور در جشنواره‌ها منصرف‌ شوند نیز به خبرنگار فارس گفت: تنها پلاتوهای تخصصی در کشور در تالار وحدت است، اکنون ظرفیت ما در این حدود بوده اما سعی در تخصصی کردن آنها داریم.

وی درباره مشکل عدم وجود جلسات مناسب برای تعامل هنرمندان تئاتر با یکدیگر و با مسئولان و کم‌کاری اداره‌کل هنرهای نمایشی در این زمینه گفت: طی یکی دو جلسه‌ای که با مسئولان انجمن داشتم قرار شد تمام گروه‌ها و تشکل‌ها را فعال کرده و تئاتر را منحصر و محدود به گرو‌های خاص نکنند.

شالویی افزود: دیدگاه من به گونه‌ای است که از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده شود و جلساتی نیز طی یکی دو هفته آینده داریم که این موضوع را مورد تاکید قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به قوانین و ضوابط مرکز هنرهای نمایشی در انتصاب مدیر انجمن اضافه کرد: امکان تغییر در انجمن هنرهای نمایشی وجود دارد و برای انتخابات انجمن و فعال کردن آن تمام گروه‌های تئاتری را به دور هم جمع می‌کنیم و با استفاده از نقطه نظرهای آنها فرد جدید انتخاب می‌شود.

*‌در برنامه‌ریزی‌های هنری باید دیدگاه‌های مخالف و موافق مورد احترام قرار گیرد

مدیرکل اداره ارشاد اصفهان با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های هنری باید با درک شرایط موجود و متناسب با مقتضیات هر استان باشد، درباره برنامه‌ریزی برای اعتلای موسیقی استان با در نظر گرفتن جو مذهبی آن تاکید کرد: در کلان کشور نیز نگاه‌های متفاوتی نسبت به مقوله‌های هنری هست بنابراین باید حد اعتدالی را رعایت و حقوق همه را رعایت کنیم.

وی افزود: تلاش ما این است که ضوابط، قوانین و مقرراتی که در سطح کشور است را در محیط‌های دیگری مانند اصفهان نیز عملی کنیم اما در این راه تمام ظرفیت‌ها، دیدگاه‌ها و انگیزه‌های موافق و مخالف باید مورد احترام قرار گیرد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول