اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهدیشهر تأکید کرد

مدیریت و برنامه‏ریزی دقیق برای برگزاری آیین اعتکاف انجام شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهدیشهر تأکید کرد: در برهه کنونی لازم است تا مدیریت و برنامه‏ریزی دقیقی برای برگزاری آیین اعتکاف انجام شود.

مدیریت و برنامه‏ریزی دقیق برای برگزاری آیین اعتکاف انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدیشهر، ظهر امروز حجت‏الاسلام محمد بارانی در جلسه برنامه‏ریزی برگزاری آیین اعتکاف، ضمن تأکید بر مدیریت و برنامه‏ریزی دقیق، از اعضای ستاد اعتکاف مهدیشهر خواست تا با مدیریت و همکاری اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان، نسبت به برگزاری هر چه باشکوه‏تر مراسم معنوی اعتکاف تلاش کنند.

وی با تأکید بر تأثیرات معنوی اعتکاف بر روی انسان تصریح کرد: اعتکاف را می‏توان نوعی پالایش درونی قلب و روح انسان دانست.

بارانی اظهار داشت: اعتکاف فرصت مناسبی برای پایان دادن به زرق و برق دنیا و هجرت از خود و رسیدن و نزدیک شدن به خداست.

رئیس ستاد اعتکاف شهرستان مهدیشهر خاطرنشان کرد: اعتکاف هجرت از تاریکی‏ها به سوی نور و روشنایی و رسیدن به قله‏های سعادت و عاقبت به خیری است و باید در این فرصت طلایی با قلبی پاک و روانی زلال خود را آماده ضیافت و مهمانی رمضان کرد.

امروز با برگزاری جلسه‏ای در دفتر امام جمعه مهدیشهر، از سوی حجت‏الاسلام محمد بارانی رئیس ستاد اعتکاف این شهرستان، "محمدعلی یوسفیان" به عنوان مسئول کمیته فرهنگی و تبلیغی و "ناصرعلی پارسا" نیز مسئول کمیته پشتیبانی و تدارکات این ستاد انتخاب شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر پیش از این در گفت‏وگویی در خصوص سن معتکفان و نحوه ثبت‌نام و محل اعتکاف گفته بود: سن ثبت‏نام شوندگان معتکف برای برادران 15 سال تمام و خواهران 9 سال کامل در نظر گرفته شده است.

حجت‏الاسلام غلامرضا زاهدی با اشاره به اینکه هفت مسجد در سال قبل از معتکفان پذیرایی کردند، تصریح کرد: مسجد صاحب‏الزمان(عج) بازار، مسجد پامنار و مسجد امام علی(ع) شهرک انقلاب در مهدیشهر، مسجد صاحب‏الزمان(عج) در درجزین، مسجد اعظم در روستای چاشم، مسجد جامع در روستای فولادمحله و مسجد ولی‏عصر(عج) شهمیرزاد از علاقه‏مندان به شرکت در اعتکاف ثبت‌نام انجام می‏دهند.

وی با یادآوری اینکه 537 نفر سال قبل در شهرستان مهدیشهر معتکف شدند که از این تعداد، 424 نفر را بانوان و 113 نفر را آقایان تشکیل می‏دادند، گفت: پیش‏بینی می‏شود امسال 600 نفر در آیین معنوی اعتکاف شرکت کنند.

به گزارش فارس، معتکفان از شب 13 رجب در مساجد گرد هم می‏آیند تا از بامداد آن روز پای در وادی عرفانی ایام‏البیض بگذارند و روزهای 13، 14 و 15 ماه رجب به راز و نیاز با پروردگار خویش مشغول شوند.

انتهای پیام/ع30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول