اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار گلستان عنوان کرد

ضرورت تغییر دیدگاه برنامه‌ریزان نسبت به شهرهای استان تهران

خبرگزاری فارس: شهردار گلستان گفت: شهرهای استان در حاشیه شهر تهران، با 6 میلیون نفر جمعیت سرشار از محرومیت است و ضرورت دارد که دیدگاه برنامه‌ریزان و تصمیم گیرندگان نسبت به این شهرها تغییر یابد.

ضرورت تغییر دیدگاه برنامه‌ریزان نسبت به شهرهای استان تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از بهارستان، حسین علیقلی‌زاده ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: زمان آن رسیده که دیدگاه مدیران و برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیرندگان نسبت به شهرهای استان تهران که با جمعیتی بالغ بر 6 میلیون نفر در سایه کلانشهر تهران قرار دارند تغییر یابد و محرومیت‌های این شهرها را ببینند.

وی افزود: شهرهای استان تهران، به غیر از شهر تهران، درسال 1390 بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان درآمد داشته‌اند در حالی که تنها 230 هزار میلیارد تومان بودجه در بحث تملک دارایی‌ها داشته‌اند و برای سال 91 نیز قریب به 15 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که درآمد کسب کنند، در حالی که تنها 265 میلیارد تومان در بودجه کشور برای تملک دارایی‌های این شهرها اختصاص یافته بود.

شهردار گلستان تصریح کرد: با توجه به بودجه اختصاص یافته و جمعیت متراکم شهرهایی مانند گلستان و نسیم شهر در این استان که فضای سبز کمتر از پنج سانتی متر مربع را دارند چگونه جز شهرهای برخوردار محسوب می‌شوند، این محرومیت‌ها با عدالت محوری و مهر ماندگار همخوانی ندارد و فاصله چندانی نیز از عدالت گرفته، امیدواریم آنچه را که حق مردم  محروم حاشیه شهر تهران است، محقق گردد.

* ایجاد مناطق سه گانه در شهرداری گلستان

شهردار گلستان بیان داشت: به منظور خدمات رسانی مطلوب‌تر به شهروندان و کاهش مراجعات مردم به شهرداری مرکز، به زودی سه منطقه شهرداری در این شهر ایجاد و خدمات رسانی بیشتری به مردم منطقه ارائه خواهد شد.

علیقلی‌زاده افزود: یکی از نارضایتی‌های مردم از شهرداری گلستان در حوزه شهرسازی،‌ طولانی شدن مدت صدور مجوزهای ساختمانی است که با راه‌اندازی مناطق، کار صدور مجوزها به مناطق واگذار و از تراکم کارها در واحد شهرسازی مرکز جلوگیری به عمل خواهد آمد ضمن اینکه در صدور مجوزها نیز تسریع خواهد شد.

* ساماندهی پرسنل و منابع انسانی

وی گفت: منابع انسانی اصلی‌ترین رکن و زیربنای توسعه هر نهاد و کشوری است و ما بنا داریم با ساماندهی نیروها و پرسنل شهرداری، بتوانیم اقدامات اساسی را در جهت توسعه هر چه بهتر منطقه ارائه نماییم.

شهردار گلستان تاکید کرد: در طی روز های گذشته خاتمه قرارداد تعداد 37 نفر از پرسنل را اعلام کرده و با تشکیل ستاد جذب به دنبال به کارگیری نیروهای متخصص و کار آمد از میان نیروهای بومی در این منطقه هستیم.

وی ابراز داشت: تعدادی از افراد ناکار آمد به شکل زنجیره‌ای وارد تشکیلات شهرداری شده و در قسمت‌های مختلف این نهاد رخنه کرده‌اند که ساماندهی و پاکسازی این افراد عواقب و چالش‌هایی در پی خواهد داشت که امیدواریم هرچه سریع‌تر این کار به سرانجام برسد.

* ما میراث‌دار برنامه‌های ناثواب مدیریت‌های گذشته هستیم

شهردار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ما میراث‌دار یکسری از برنامه‌ها و حرکت‌ها و اتفاقات ناثوابی هستیم که از مدیریت‌های گذشته در این شهر بدعت گذاری شده است.

این مسئول افزود: براثر سهل انگاری و نادیده گرفتن مسائل و قوانین شهرسازی  و برخی مسائل  دیگر، در بستر رودخانه شاد چای از سوی دستگاه‌های مدیریتی شهر، مجوز ساخت بنا صادر شده و حریم و بستر رودخانه به محلی برای سکونت افراد نا آشنا به قوانین شهری تبدیل شده که با وقوع سیلاب ما شاهد بروز اتفاقاتی در این حوزه هستیم.

* گلستان متراکم‌ترین شهر جهان

علیقلی‌زاده گفت: شهر گلستان به عنوان متراکم‌ترین شهر جهان شناخته شده که در هر هکتار آن 270 نفر زندگی می‌کنند، البته این تراکم جمعیت باعث شده که مردم مشکلات زیادی داشته باشند و از نعمت برخورداری از سرانه های شهری محروم هستند.

شهردار گلستان خاطرنشان کرد: بر اساس طرح جامع شهر گلستان که از سوی مشاوران و متخصصان مورد مطالعه و طراحی قرار گرفته، در ازای هر شهروند هشت متر مربع فضا برای تامین سرانه‌های شهری زمین کم داریم و در حال حاضر سرانه فضای سبز این منطقه کمتر از پنج سانتی متر مربع است.

وی در مورد طرح‌های در حال اجرای شهرداری گلستان گفت: ساماندهی رودخانه شادچای، رفع مشکل و معضل ترافیکی در منطقه سه راهی آدران، ساماندهی صنوف مزاحم و آلاینده، احداث تالار جهت حمایت از جوانان و برگزاری ازدواج‌های آسان، انتشار اوراق مشارکت، تهیه طرح تفصیلی و شناسایی بافت‌های فرسوده و اجرای طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهرستان از اقدامات دیگر شهرداری است که امیدواریم هرچه سریع‌تر عملیاتی شود.

این مسئول متذکر شد: با انعقاد تفاهمنامه‌ای میان شهرداری گلستان و شرکت آبفای جنوب‌غربی استان تهران مقرر شده که بالغ بر 100 کیلومتر از شبکه آبرسانی شهر گلستان، انجام شود و مشکل ترکیدگی لوله‌های آبرسانی حل شود، چرا که آسفالت بسیاری از کوچه‌ها و خیابان‌های شهر به علت حوادث غیر مترقبه و ترکیدگی لوله‌ها به وجود می‌آید.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول