اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی کرمان:

محور فعالیت‌ در حوزه امر به معروف شناخت مخاطب است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: زیربنا و محور اصلی هر فعالیتی به ویژه در حوزه امر به معروف‌ شناخت و رصد مخاطب، نحوه ارتباط‌ و نوع انتقال پیام است.

محور فعالیت‌ در حوزه امر به معروف شناخت مخاطب است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی ظهر امروز در همایش سراسری دبیران و مسئولان ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: عدم معرفت به سیره و سنت اهل‌ بیت (ع) موجب بروز چالش‌هایی در فرد و اجتماع می‌شود، بنابراین گسترش معارف دینی و ارتقای شناخت و معرفت نسبت به اهل‌ بیت (ع) یکی از نکات مهم و اثر‌گذار در این زمینه است.

وی تصریح کرد: شیعه واقعی‌، یعنی رهروی و الگو‌برداری از راه و روش ائمه و اهل ‌بیت (ع) و این پیروی با شناخت‌، علم و آگاهی از تفکر، اندیشه و نحوه سلوک آن بزرگواران مقدور است.

دبیر معاونت فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کرمان در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این ستاد گفت: این معاونت دارای چهار بخش مدیریت آموزش، مدیریت تبلیغات، مدیریت پژوهش‌ و مدیریت رسانه‌ها است که در هر بخش و بنا به تعاریف و برنامه‌های طراحی شده، فعالیت‌هایی متناسب صورت گرفته است.

سعیدی افزود: در حوزه آموزش‌ دوره‌های آموزشی ویژه کارکنان ادارات و نهادهای مختلف با موضوع تذکر لسانی طراحی شده که دو دوره این کلاس‌های آموزشی در سال گذشته بر پا شد که بیش از 400 نفر آموزش دیدند و در سال جاری نیز برگزاری این کلاس‌ها مد‌نظر قرار دارد.

وی عنوان کرد: در بخش مدیریت تبلیغات‌، استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی مرکز استان‌، برگزاری همایش‌ها و چند‌ برنامه فرهنگی و هنری طی سال گذشته در این بخش شکل گرفت، علاوه بر اینکه برگزاری جشنواره فیلم هنر و معرفت با گستره ملی در حوزه معاون فرهنگی ستاد احیا کار فاخری بود که در کرمان اجرا شد.

سعیدی تصریح کرد: در بخش مدیریت رسانه‌ها هم تلاش‌های قابل توجهی صورت گرفته است، از آن جایی که معتقدیم رسانه‌ها نقش تأثیر‌گذاری در جامعه و مخاطب دارند‌، به همین دلیل از این ظرفیت بالقوه موجود در این بخش با ارائه مطالب مرتبط و کارشناسی شده، استفاده شده است.

وی خاطر نشان کرد: در بخش مدیریت پژوهش نیز برنامه‌های ارزشمندی طراحی شده است زیرا زیر بنا و محور اصلی هر فعالیتی به ویژه در حوزه امر به معروف‌، شناخت و رصد مخاطب، نحوه ارتباط‌، نوع انتقال پیام و ... است که باید با پژوهش‌، رصد و بررسی دقیق و مداوم صورت بگیرد.

به گزارش فارس، در این همایش که امروز و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، دبیران و مسئولان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سراسر کشور، علاوه بر اطلاع از برنامه‌های این ستاد در سال جاری دیدگاه‌ها، مسائل، مشکلات و برنامه‌ها‌ی خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول