اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای امر به معروف سیستان‌وبلوچستان:

فعالیت در ستاد امر به معروف نیازمند داشتن شرایط ویژه است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌وبلوچستان گفت: فعالیت در ستادهای امر به معروف و نهی از منکر مستلزم داشتن شرایط ویژه و خاص است.

فعالیت در ستاد امر به معروف نیازمند داشتن شرایط ویژه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌‌وبلوچستان، حبیب لک‌زایی در گردهمایی مسئولان دفاتر ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: در ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌وبلوچستان به دنبال این هستیم که نگرانی مردم از سرنوشت یکدیگر را به یک درگیری ذهنی در همه اقشار جامعه تبدیل کنیم.

وی افزود: استراتژی نظام در احیای امر به معروف و نهی از منکر، مسئولیت‌پذیری اجتماعی در تذکر لسانی است و چنانچه این فریضه به رفتار اجتماعی تبدیل شود، در آن هنگام ستاد وظیفه اجرایی دارد.

لکزایی ادامه داد: درحال حاضر بحث احیای امر به معروف و نهی از منکر مطرح است و احیا یعنی اینکه هیچ انسانی در جامعه نسبت به منکرات بی‌تفاوت نباشد و یک نظارت همگانی بر جامعه شکل گیرد.

وی فعالیت شوراها و ستادهای احیاء امر به معروف و نهی از منکر در سیستان‌وبلوچستان را خوب اما ناکافی دانست و تاکید کرد: افرادی که در احیای تذکر لسانی فعالیت می‌کنند، باید از شرایط و خصوصیات فعالیت در این امر مطلع باشند چرا که امر به معروف و نهی از منکر وقتی به صورت مودبانه و منطقی باشد، اثرگذاری بیشتری دارد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌‌وبلوچستان امر به معروف و نهی از منکر را از امتیازات مسلمان‌بودن عنوان کرد و گفت: کسی که دیگران را امر و نهی می‌کند باید شرایط و خصوصیات امر به معروف و نهی از منکر را داشته باشد.

وی در ادامه بر لزوم برخورد مؤدبانه و منطقی در تذکر لسانی تاکید کرد و بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات الهی است و همه ما وظیفه داریم این واجبات را عملی کنیم و اگر امر به معروف و نهی از منکر را کنار نگذاشته بودیم، یقینا وضعیت جامعه اسلامی به اینجا نمی‌رسید.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول