اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

فضای دماوند در زمینه امر به معروف گویا می‏شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند گفت: فضای این شهرستان در رابطه با فریضه حسنه امر به معروف و نهی از منکر باید گویا ‏شود.

فضای دماوند در زمینه امر به معروف گویا می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی صبح امروز در نخستین نشست امر به معروف و نهی از منکر سال 91 شهرستان دماوند که با حضور فرماندار، دادستان این شهرستان و سایر مسئولان محلی برگزار شد، اظهار داشت: این نشست در راستای ترویج فرهنگ غنی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و توجه به موانع پیش‏روی پیشرفت همه‏جانبه منطقه برگزار شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، بررسی چالش‏ها و فرصت‏های موجود در مسیر اجرای صحیح اصل مورد تأکید ائمه اطهار (ع) یعنی امر به معروف و نهی از منکر، مسئولان نهادهای ذی‏ربط را گرد یکدیگر جمع کرد.

به گفته علاءالدینی، از جمله مصوبات مهم نشست امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دماوند گویاسازی محیطی فضای این شهرستان درباره این اصل اساسی دین مبین اسلام است.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: با توجه به این مصوبه، ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دماوند برای گویاسازی فضای این شهرستان، تمهیداتی را اندیشیده و به تبع آن اجرایی می‏سازد.

 ضرورت نهی از همه منکرات

امام جمعه دماوند اضافه کرد: همچنین پیگیری همه مصادیق منکر و همه نمونه‏های معروف و نهی و امر آنها از دیگر دستورالعمل‏های این نشست قلمداد می‏شود.

علاءالدینی با اشاره به برخی مصادیق منکر در جامعه خاطرنشان کرد: دامنه منکرات تنها به مسئله عفاف و حجاب محدود نمی‏شود.

وی ادامه داد: بلکه موارد دیگری نظیر مواد مخدر، رشوه، بی‏توجهی به قوانین جاری در راهنمایی و رانندگی،  آلودگی‏های صوتی و ... را نیز می‏توان در ردیف منکرات لازم به نهی قرار داد.

امور فرهنگی مراکز گردشگری دماوند ساماندهی می‏شود

امام جمعه دماوند از تصویب مصوباتی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دماوند در راستای ساماندهی فرهنگی مراکز گردشگری این خطه خبر داد.

وی با تأکید بر لزوم توسعه لسانی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه خاطرنشان کرد: از تأکیدات اعضای این ستاد، ضرورت اشاعه فرهنگ تذکر لسانی در بخش امر به معروف و نهی از منکر است.

علاءالدینی تصریح کرد: باید منکرات و نحوه برخورد با آنها تقسیم‏بندی و در کنار وجود ابزارهای سازمان‏یافته از سوی دستگاه‏های ذی‏ربط، تذکر لسانی به عنوان وظیفه‏ای عمومی نباید فراموش شود.

انتهای پیام/و10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول