اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار استان اردبیل:

آشنایی کودکان با فرهنگ دفاع مقدس یک امر به معروف واقعی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: آشنا کردن کودکان با فرهنگ و معارف دفاع مقدس مصونیت واقعی از آسیب‌ها و امر به معروف در جامعه است.

آشنایی کودکان با فرهنگ دفاع مقدس یک امر به معروف واقعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، زکی‌الله خوشبخت صبح امروز در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره نقاشی دفاع مقدس کودک و نوجوان در مرکز کانون پرورش اردبیل اظهار داشت: در عصر معاصر وظیفه و رسالت سنگینی را در صیانت و ترویج اندیشه‌های مقدس اسلام و مبانی انقلابی کشورمان داریم که در این راستا کودکان و نوجوانان به عنوان سرمایه‌های آینده باید در اولویت برنامه‌ریزی‌ها باشند.

وی افزود: اگر کودک و نوجوان ما از همان روزهای نخست حضور در اجتماع با غنی‌ترین اندیشه‌ها و تفکرات انقلاب اسلامی آشنا شود و تاریخ پر فراز و نشیب این نهضت جاودانه را مطالعه کرده و در آن تحقیق و تفحص کند به یقین چنین اقدامی پشتوانه عظیم در آشنایی بهتر و صیانت از هرگونه هجمه‌های بیگانگان خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با قدردانی از تمام مربیان، معلمان و آموزگاران پر تلاش در آشنا کردن نسل آینده کشور با دستاوردهای نظام اسلامی، ابراز داشت: تهیه و ارسال یک‌هزار و 977 نقاشی به این جشنواره نشان ‌دهنده همکاری و تعامل خوب خانواده‌ها، مربیان و متولیان حوزه کودک و نوجوان است و ما از اینکه جمعی از افراد آگاه و بصیر جامعه درگیر چنین حرکت تاثیرگذاری شدند خرسند و خشنود هستیم.

وی ادامه داد: در این جشنواره از مناطق روستایی نظیر دولت‌‌آباد، دبستان‌ها و مهدهای کودک و حتی به صورت آزاد آثار ارزشمندی با محتوای هشت سال جنگ تحمیلی شهدا ایثارگران و ویرانی‌های به وجود آمده در اثر جنگ و حمله نظامی رژیم بعث عراق و ایران به تصویر کشیده شده که اگر به مضمون و محتوای آنها نگاهی بیندازیم همه حکایت از یک صداقت و رفتار خود جوش دارد.

این مسئول از همکاری خوب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قدردانی کرد و از والدین و مربیان تربیتی خواست با دقت و اعمال نظر مثبت و همچنین با راهنمایی کودکان و نوجوانان آنها را با مبانی ارزشی نظام اسلامی ما به ویژه ایام فتح و ظفر دوران جنگ آشنا کنند.

خوشبخت کارنامه هشت ساله ایرانیان را در ایام جنگ تحمیلی یک کارنامه درخشان و همیشه ماندگار در دفاع از حیثیت و آب و خاک این سرزمین توصیف کرد و گفت: در این بین آنچه که دارای اهمیت و ارزش گفتن و گوشزد کردن دارد ایثارگران، شهدا و جانبازانی هستند که در کمال بی‌ادعایی سعی داشته‌اند از مرز و بوم ایران اسلامی دفاع کنند.

وی نسل چهارم و سوم انقلاب را نسل رهرو شهدا و عمل کننده به عهد و پیمان آنها برشمرد و ابراز داشت: بر خلاف تصور عده‌ای که نسل آینده را نسل بی‌اطلاع از دستاوردهای انقلاب می دانند نسل سوم، چهارم و حتی بعد از آنها ادامه دهنده راه شهدا و پیمان بسته با مرام آنها هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در پایان سخنان خود میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن را به مادران فداکار این دیار تبریک گفت و از آنها خواست به تبعیت از بزرگ بانوی اسلام افتخار کرده و همیشه این مدال افتخار را مایه نور و برکت زندگی خود بدانند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول