اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان خبر داد

برگزاری هفته فرهنگ رضوی از 21 تا 27 شهریور در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: طی سال‌جاری هفته‌هایی در 10 استان به عنوان هفته فرهنگ رضوی طراحی شده که کرمان یکی از این استان‌ها است.

برگزاری هفته فرهنگ رضوی از 21 تا 27 شهریور در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی شامگاه دوشنبه در شورای سیاست‌گذاری هفته فرهنگ رضوی در استان کرمان اظهار داشت: در راستای پردازش به جایگاه ویژه امام رضا (ع) در مذهب تشیع و نیز قرار گرفتن مضجع شریف آن حضرت در جمهوری اسلامی طرح تبیین فرهنگ رضوی قبل از دولت نهم در کشور شکل گرفت.

 وی بیان داشت: اما با روی کار آمدن دولت نهم و برگزاری نخستین جلسه هیئت دولت در خراسان رضوی حرکتی جهشی در راستای تبیین فرهنگ رضوی آغاز و جشنواره رضوی شکل گرفت.

 سعیدی افزود: در این راستا طی سال گذشته علاوه بر برگزاری کنگره رضوی در 31 استان در 42 کشور جهان نیز همزمان با دهه کرامت برنامه‌های مختلفی برگزار شد.

وی تصریح کرد: در سال‌جاری هفته‌هایی در 10 استان به عنوان هفته فرهنگ رضوی طراحی شده که کرمان یکی از این استان‌ها است و از 21 تا 27 شهریور ماه برگزار می‌شود.

 وی بیان کرد: اصل کار این است که طی سال در سراسر کشور برنامه‌هایی در راستای تبیین اندیشه‌های امام رضا (ع) اجرا شود و کرمان آخرین استان برگزارکننده هفته فرهنگ رضوی در سال‌جاری است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: تاکنون نشست‌های مختلفی با استقبال خوب دستگاه‌های ذیربط برای برگزاری هفته فرهنگ رضوی در کرمان برگزار شده و با تشکیل کمیته تعیین محتوا برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: هدف از برگزاری این هفته گسترش معارف رضوی در جامعه است که برنامه‌های مختلفی از جمله برپایی نمایشگاه عکس، کتاب، پوستر، هنرهای تجسمی، برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع امام رضا (ع)، نشست‌های علمی و فرهنگی و برنامه‌های مختلف در بقاع متبرکه استان در نظر گرفته شده است.

سعیدی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی در راستای آشنایی بیشتر مردم با فرهنگ و سیره اهل‌ بیت (ع) گام برداشته و به هدف عالی انقلاب اسلامی برسیم که همان انقلاب فرهنگی است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول