اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از روزها فعالیت پرشور

جشنواره فرهنگ رضوی به کار خود پایان داد

خبرگزاری فارس: جشنواره فرهنگ رضوی پس از روزها تلاش پر‌شور در اردبیل و شهرستان‌های آن به کار خود پایان داد.

جشنواره فرهنگ رضوی به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،  این جشنواره که از 21 اردیبهشت ماه در اردبیل آغاز به کار کرد عصر امروز در محل مجتمع فرهنگی – هنری فدک و با حضور خادمان فرهنگ رضوی در اردبیل خاتمه یافت.

در مراسم اختتامیه این جشنواره مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل هفته فرهنگ رضوی را بهانه‌ای برای زمینه عشق‌ورزی به هشتمین خورشید آسمان امامت و ولایت امام رضا (ع) اعلام کرد و اظهار داشت: اردبیل که خود خاستگاه تشیع علوی و پایتخت شیفتگان و عاشقان ولایت است مفتخر به برگزاری این جشنواره فخیم و ارزشمند شد.

منصور شرفی خاطرنشان کرد: این هفته فرصتی مغتنم برای تجدید عشق‌ورزی اهالی ولایت‌مدار و حسینی اردبیل با امام رضا (ع) و ترویج فرهنگ منور رضوی و معرفی مهمترین و برجسته‌ترین رویداد مذهبی و فرهنگی جهان اسلام، جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) بود.

وی یادآور شد: از بهمن ماه سال گذشته و پس از تصویب میزبانی استان اردبیل با برگزاری نشست‌های مشورتی ، تعیین محتوای برنامه‌های جامع برای حسن اجرای این رویداد مهم مذهبی و فرهنگی کشور در استان انجام و قبل از آغاز این هفته با انجام تبلیغات محیطی و رسانه‌‌ای زمینه برای انجام این برنامه و استقبال از خادمان فرهنگ منور رضوی مهیا شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل بیان داشت: برنامه‌های این هفته با پخش صلوات خاصه علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در نمازهای جمعه شهرستان‌های استان در 15 اردیبهشت ماه آغاز و در صبح روز 21 اردیبهشت با قرائت زیارت عاشورا و توسل به ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) رسماً این رویداد مهم در استان در محل دبیر‌خانه دایمی جشنواره مدیحه‌سرایی و چاوشی‌خوانی رضوی آغاز به کار کرد.

شرفی ادامه داد: آیین افتتاحیه هفته فرهنگ رضوی و نمایشگاه آثار نفیس و فاخر 9 دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) عصر همان روز در نگارخانه خطایی اردبیل برگزار و همزمان با این مراسم جشنواره فیلم و نماهنگ رضوی با نمایش 13 فیلم منتخب جشنواره فیلم رضوی و 10 نماهنگ برتر رضوی در سینما انقلاب اردبیل، مجتمع فرهنگی – هنری مشگین‌شهر و مجتمع فرهنگی – سینمایی انقلاب پارس‌آباد آغاز شد.

این مسئول تصریح کرد: برنامه‌های ویژه این هفته به صورت کاروانی در شهر فخر‌آباد مشگین‌شهر و در شهرستان‌های گرمی، کوثر،  پارس‌آباد، خلخال، بیله‌سوار و اردبیل با حضور برگزیدگان جشنواره امام رضا(ع) برگزار و سعی شد تا همه شهروندان از این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برگزاری نمایشگاه آثار و کتب و تالیفات جدید، تحقیقات و آثار ترجمه شده در حوزه فرهنگ رضوی، نمایشگاه آثار منتخب 10 دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، نمایشگاه آثار جشنواره کرامت و ولایت، نمایشگاه آثار منتخب نام‌ها و نشانه‌های رضوی، برگزاری کارگاه‌های خوشنویسی و هنرهای تجسمی، اجرای نمایش کبوتران چاهی، برگزاری مسابقه کتابخوانی فرهنگ و معارف رضوی و برگزاری کارگاه آموزشی اخلاق تربیت در فرهنگ رضوی در استان را از برجسته‌ترین برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول