اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌رضوی

رسالت اصلی رسانه معرفی آموزه‌های دینی و فرهنگ رضوی است

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام صدا و سیمای کشور گفت: رسالت اصلی رسانه در خراسان‌رضوی معرفی آموزه‌های دینی و فرهنگ رضوی است.

رسالت اصلی رسانه معرفی آموزه‌های دینی و فرهنگ رضوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدرمضان موسوی‌مقدم عصر امروز در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی رضوان در سالن آمفی تئاتر این مجموعه اظهار کرد: ما در بخش آموزش آموزه‌های دینی در دنیا تجربه کمی داشته‌ایم و نگاه نظریه‌پردازان بیشتر به ساحت معمولی رسانه است و خیلی با نیازهای فطری و هویت وجودی انسان گره نخورده‌ است.

وی تصریح کرد: با تمام این اوصاف با توجه به الزامات استانی خراسان‌رضوی به‌ ویژه بعد از اضافه شدن عنوان پایتخت معنوی ایران به شهر مشهد نخستین چیزی که توقع داریم در این رسانه ببینیم آموزه‌های دینی به ‌ویژه معارف رضوی است.

موسوی‌مقدم درباره آسیب‌های دین وقتی در رسانه به نمایش گذاشته می‌شود، توضیح داد: یکی از این آسیب‌ها این است که وقتی موضوعات دینی از رسانه پخش می‌شود ظاهر دین بر باطن آن ارجحیت پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: وقتی دین در رسانه نمایش داده می‌شود گاهی احساسات و گاهی تخیل بر عقلانیت غلبه پیدا می‌کند، قداست دین کاهش پیدا می‌کند.

قائم‌مقام صدا و سیما با اشاره به نظریه دانشمند غربی والتر بنیمین افزود: گر چه در این نظریه ذکر شده که اساساً نمی‌توان موضوعات قدسی و آثار هنرمندان بزرگ را با الکترونیک گسترش داد ولی این نظریه منسوخ است و اشتیاق برای آثار بزرگ معنوی با تکثیر آنها چند برابر می‌شود.

وی در ادامه افزود: از طرف دیگر ظرفیت‌های بزرگی از طرف رسانه در اختیار دین قرار می‌گیرد که می‌تواند بسیار موثر باشد.

موسوی‌مقدم ادامه داد: یکی از این ظرفیت‌ها آفرینش زمان است که فقط در قدرت رسانه‌های دیداری و شنیداری است و سرعت انتقالی را که رسانه در اختیار یک مبلّغ دینی قرار می‌دهد.

وی افزود: هم‌چنین از دیگر ظرفیت‌ها می‌توان به مقوله آموزش که از طریق رسانه می‌توان به راحتی به این مقوله دست یافت و دیگر اینکه در رسانه می‌توان محدودیت‌های مکانی را از بین برد.

موسوی‌مقدم با بیان اینکه اگر این امکانات و آسیب‌ها را در کنار هم در نظر بگیریم می‌توانیم به یک جمع‌بندی معقول برسیم، خاطرنشان کرد: در مسائل دینی رعایت موازین شرعی و حدود اسلامی باید کاملاً در نظر گرفته شود.

وی هم‌چنین ادامه داد: در برنامه‌های دینی باید توازن را رعایت کرد یعنی نباید در برخی از موضوعات توصیفی زیاد و در برخی از موضوعات عملی کم‌تر کار کرد.

قائم‌مقام صدا و سیمای کشور با اشاره به جایگاه صدا و سیمای خراسان‌رضوی گفت: رسانه این استان کم کم باید ملی تلقی شود، زیرا رویکرد این رسانه رویکردی ملی است و با توجه به الزامات استانی باید به سمت ملی شدن گام بردارد.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول