اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بانه عنوان کرد

تقویت معنویت نسل جوان با برگزاری دهه فرهنگ رضوی

خبرگزاری فارس: فرماندار بانه برگزاری دهه فرهنگ رضوی در کردستان را فرصتی برای خویشتن‌سازی و تقویت معنویت در نسل جوان استان دانست.

تقویت معنویت نسل جوان با برگزاری دهه فرهنگ رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مسعود منصوری صبح امروز در نشست هماهنگی برگزاری برنامه‌های دهه فرهنگ رضوی در بانه اظهار داشت: مراسم افتتاحیه دهه فرهنگ رضوی در جوار یادمان شهدای گمنام سیرانبند برگزار خواهد شد.

وی بر ضرورت نشر فرهنگ دینی و هنر ایرانی در لوای آموزه‌های دینی در شهرستان بانه با توجه به بافت این شهر مرزی تاکید کرد و گفت: مردم متدین بانه که همواره در برنامه‌های دینی پیشقدم بوده‌اند با توجه به رشد تجاری این شهر نیاز بیشتری به برنامه‌های فرهنگی با محوریت معرفت‌شناسی و تقویت فرهنگ بصیرت در نسل جوان است.

منصوری با گرامیداشت یاد و خاطره ده شهید گمنام سیرانبند بانه، افزود: برگزاری آیین افتتاحیه دهه فرهنگ رضوی در جوار مزار این شهدای گمنام ضمن تکریم مقام شامخ شهدا، قدردانی از مقاومت ایران اسلامی در برابر استکبار جهانی است.

فرماندار شهرستان بانه با اعلام حضور حداکثری اقشار مختلف بانه در این مراسم معنوی، خواستار همکاری بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی این شهرستان و توجه ویژه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نگهداری یادمان شهدای گمنام بانه به‌عنوان یک مرکز فرهنگی گران‌سنگ در شهر مرزی بانه شد.

معاون اداری مالی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این نشست برگزاری آیین افتتاحیه دهه فرهنگ رضوی را در نقطه صفر مرزی و در فضای معطر به عطر شهدای گمنام بانه را مایه عزت و افتخار دانست.

ایرج شاهرخی افزود: رونمایی از زیارت‌نامه شهدای گمنام و میثاق‌نامه رضوی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران کشور در این شهر شهیدپرور ادای دین خادمان فرهنگ و هنر به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی در این نقطه از میهنمان است.

وی خاطرنشان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان آمادگی دارد تا با نشر فرهنگ ایثار و شهادت نسبت به تقویت یادمان شهدای سیرانبند بانه به‌عنوان مرکزی فرهنگی برای ترویج ادبیات پایداری در قالب محافل شعر و خاطره اقدام نماید.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول