اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شانزدهم تا بیست و دوم خرداد صورت می‌گیرد

برپایی هفته فرهنگ رضوی در استان سمنان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برگزاری هفته فرهنگ رضوی از 16 تا 22 خرداد در استان سمنان خبر داد.

برپایی هفته فرهنگ رضوی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، هدایت‏الله خیاطیان ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی هفته فرهنگ رضوی اظهار داشت: امسال با هدف ترویج فرهنگ رضوی، دهمین دوره جشنواره بین‏المللی امام رضا (ع) در سراسر کشور و بیش از 40 کشور دنیا در حوزه‏های مختلف فرهنگی و هنری در دهه کرامت برگزار می‏شود.

وی ادامه داد: به منظور آشنایی بیشتر مردم به معرفت ائمه در سال جاری برای نخستین بار در 10 استان کشور، هفته فرهنگ رضوی از ابتدای سال جاری تا قبل از دهه کرامت برگزار می‏شود و استان سمنان سومین استان کشور است که در خرداد ماه هفته فرهنگ رضوی را برگزار می‌کند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در مورد برنامه‏های هفته فرهنگ رضوی در این استان گفت: برنامه‏های این هفته در سه بخش نمایشگاهی، صحنه‏ای و سالنی و برنامه‏های شهری قابل اجراست.

خیاطیان در مورد برنامه‏های نمایشگاهی در هفته فرهنگ رضوی استان گفت: برنامه‏های نمایشگاهی شامل دو بخش برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع فرهنگ رضوی و فرهنگ امامت و ولایت و همچنین نمایشگاه تجسمی شامل فعالیت‏های جشنواره‏های مختلف امام رضا (ع) در استان‏های مختلف کشور در قالب عکس، تابلوهای هنری از جمله خوشنویسی و آثار تجسمی هنرمندان استان مرتبط با فرهنگ رضوی است.

وی درباره برنامه‏های صحنه‏ای و سالنی هفته فرهنگ رضوی در استان سمنان اظهار داشت: با موضوع فرهنگ رضوی هر شب برنامه‏های متنوعی در حوزه‏های مختلف فرهنگی و هنری همچون سخنرانی شخصیت‏های ملی، مشاوره مذهبی، نمایش فیلم، کارگاه‏ها و نشست‏های تخصصی، برنامه‏های ویژه کودکان و نوجوانان، مسابقات فرهنگی، ارائه محصولات دیجیتال و ... برنامه‏ریزی شده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: رونمایی از کارهای حجمی شهری که در استان توسط شهرداری‏ها در حال اجراست، حضور و حرکت خادمان حرم امام رضا (ع) در شهر به همراه چاوش‏خوانی از جمله برنامه‏های پیش‏بینی شده در حوزه برنامه‏های شهری در هفته فرهنگ رضوی استان است.

خیاطیان یادآور شد: با عنایت به همزمانی هفته فرهنگ رضوی استان سمنان با ایام رحلت رهبر کبیر انقلاب و گرامیداشت یاد حضرت امام خمینی (ره)، در نمایشگاه‏هایی که برپا می‏شود غرفه‏ای به این موضوع اختصاص می‏یاید.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول