اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد خراسان‌رضوی

فرهنگ در خراسان‌رضوی عمومی و همگانی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌رضوی گفت: فرهنگ در خراسان‌رضوی امری عمومی و همگانی است که همه اقشار جامعه در آن مشارکت دارند.

فرهنگ در خراسان‌رضوی عمومی و همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سیدجواد جعفری ظهر امروز در نشست صمیمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ و هنر خراسان‌رضوی به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی در تالار نور مشهد اظهار داشت: اعتقاد به مردمی بودن و هم‌چنین همگانی بودن یک اثر فرهنگی و هنری آن‌ را به اثری نتیجه‌بخش و ماندگار بدل می‌کند.

وی ادامه داد: هر اقدام فرهنگی و هنری با داشتن و مشخصه کلی می‌تواند هر فردی را که دغدغه فرهنگی دارد را به نتیجه ارائه یک اثر هنری یا فرهنگی امیدوار سازد و این مشخصه‌ها شامل اعتقاد به مردمی فرهنگ است.

جعفری افزود: فرهنگ و هنر عرصه‌ای است که تا مردم در آن وارد نشوند و اقدام نکنند، کاری از دستگاه‌های دولتی برای نشر و افزایش بار هنری و معنوی آن برنمی‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌رضوی در همین راستا تصریح کرد: نکته دوم اعتقاد به این نکته است که باید باور داشته باشیم که فرهنگ در جامعه باید عمومی و همگانی شود به این معنی که همه افراد باید دغدغه‌ فرهنگی داشته و انجام کار فرهنگی را از اولویت‌های خود محسوب کنند.

جعفری خاطرنشان کرد: استان خراسان‌رضوی در این زمینه پیشرو بوده است و فرهنگ در این استان به امری عمومی و همگانی تبدیل شده که طی آن همه افراد به نوعی در امور فرهنگی مشارکت دارند.

وی فرهنگ را در تمام ابعاد در استان خراسان‌رضوی جاری و ساری دانست و گفت: نتیجه مشارکت و حضور مردمی در امور فرهنگی استان تعداد هزار و 200 کانون فرهنگی مساجد، بیش از 160 مطبوعات، بیش از 450 ناشر و بیش از 200 مؤسسه در حوزه صنعت چاپ در استان است.

وی ادامه داد: بیش از 100 تشکل مشخص در حوزه فعالیت‌های قرآنی و در مجموع 4 هزار و 700 مؤسسه فرهنگی در ابعاد مختلف فرهنگی و هنری در استان مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌رضوی با اشاره به سفرهای استانی هیئت دولت اظهار داشت: انجام سفرهای استانی فرصت خوبی را جهت ایجاد محافل گرم و صمیمی و ارائه نظرات و درخواست‌ها با مسؤلان اجرایی کشور فراهم می‌کند که طی آنها بسیاری از مسائل و مشکلات استان‌ها مرتفع می‌شود.

در ادامه این نشست سیدسعید سرابی اظهار داشت: سال گذشته سال بسیار پر کاری به لحاظ فرهنگی و هنری در استان خراسان‌رضوی محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌رضوی افزود: فعالیت‌های متعدد و متنوعی در سال گذشته در این استان به انجام رسیده است که تهیه سرود ویژه شهرستان‌های استان نمونه‌ای از این دسته از اقدامات بی‌نظیر فرهنگی و هنری در استان می‌باشد.

وی ادامه داد: آثار و تبعات فعالیت‌های شاخصی که به همت هنرمندان و اساتید و جامعه شعر و فعالان عرصه موسیقی و هنر انجام شده است، در سال‌ جاری قابل مشاهده است و با وجود ظرفیت‌های بالای این استان شاهد اقدامات بیش‌تری در زمینه‌های مختلف در سال جاری هستیم.

در پایان این مراسم از کتاب ویژه افتتاحیه 500 کانون فرهنگی مساجد توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم‌چنین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌رضوی رونمایی شد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول