اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزاری هفته فرهنگ رضوی در کانون‌های اردبیل

خبرگزاری فارس: مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هفته فرهنگ رضوی را با برنامه‌های فرهنگی و هنری و برپایی نمایشگاه‌های رضوی گرامی می‌دارند.

برگزاری هفته فرهنگ رضوی در کانون‌های اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، در این هفته که در استان اردبیل با عنوان چاووشی خوانی رضوی برگزار می‌شود مراکز کانون پرورش فکری نیز با برنامه‌های متنوع حضور خواهد داشت.

هدف از برگزاری جشنواره‌های رضوی که همه ساله در تمام استان‌ها برگزار می شود گسترش فرهنگ و معارف رضوی در جامعه، گردآوری، حفظ، پاسداشت، تولید و انتشار گسترده آثار مرتبط با معارف رضوی، تجلیل و تکریم از پدید‌آورندگان آثار رضوی و ایجاد شور و نشاط معنوی در جامعه است.

برپایی کارگاه‌های قصه‌گویی، نقاشی، نمایش کودک، کتاب‌سازی، آشنایی با آداب زیارت، آشنایی با حرم مطهر و امامزاده‌ها و معرفی برگزیدگان جشنواره‌های رضوی از برنامه‌های مراکز کانون استان اردبیل است.

اعضای مراکز کانون استان اردبیل ضمن برپایی کارگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری در بخش نمایشگاه ، ارائه کننده آثار برتر کشور در جشنواره‌های نام‌ها و نشانه‌های رضوی در قالب عکس و جشنواره کشوری یک حدیث، یک تصویر رضوی در قالب طراحی، نقاشی و تصویرسازی خواهند بود.

از برنامه‌های ویژه کانون بزرگداشت هفته رضوی نمایشنامه‌خوانی توسط دو گروه برتر کشور خواهد بود که در نخستین جشنواره کشوری رضوی موفق به کسب رتبه برتر این جشنواره شدند.

معرفی سرزمین، معرفی شخصیت و خوشنویسی از دیگر برنامه‌های کانون در گرامیداشت هفته رضوی است که توسط مربیان کانون پرورش فکری استان اردبیل برای کودکان و نوجوانان و خانواده‌های بازدید کننده اجرا خواهد شد.

اعضا، مربیان و کارشناسان مراکز کانون پرورش فکری استان اردبیل تاکنون حضور گسترده و درخشانی در جشنواره‌های رضوی داشته و توانسته‌اند مقام‌های برتر در بیشتر جشنواره‌ها را به دست آورند که کسب رتبه اول کشور در جشنواره قصه‌گویی رضوی، نمایشنامه‌خوانی رضوی، یک حدیث، یک تصویر رضوی، بخش ادبی، و رتبه‌های برگزیده در سایر جشنواره‌ها از جمله این موفقیت‌ها است.

استان اردبیل به عنوان یکی از استان‌های میزبان برای برگزاری هفته فرهنگ رضوی برگزیده شده و مراسم افتتاح هفته فرهنگ رضوی در اردبیل ساعت 18 روز پنجشنبه 21 اردیبهشت ماه جاری در نگارخانه خطایی مجموعه باستانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی با حضور معاون اداری و مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر جشنواره بین‌الملل امام رضا (ع) و جمعی از اساتید و شخصیت‌های برجسته کشوری و استانی برگزار می‌شود.

برنامه‌های مربوط به هفته فرهنگ رضوی به شکل کاروانی در شهرهای گوناگون استان اردبیل برگزار خواهد شد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که همه ساکنان این استان بتوانند از آنها استفاده کنند.

انتهای پیام/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول