اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ‌معرفت ‌در برنامه شوق وصال

فرهنگ منور رضوی تشنگان معرفت را سیراب می‌کند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت: آشنا شدن با فرهنگ منور رضوی تشنگان حقیقی معرفت و عبودیت الهی را سیراب می‌کند.

فرهنگ منور رضوی تشنگان معرفت را سیراب می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علیرضا معرفت عصر امروز در برنامه شوق وصال که همزمان با هفته فرهنگ رضوی در پارس‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: بشریت امروز تشنه معارف اسلام و اهل بیت است و از این دریای خروشان می‌تواند بهره‌ها و کام‌ها بگیرد.

وی با یادآوری این‌که امام رضا (ع) شخصیتی بی‌نظیر و آسمانی است، تصریح کرد: امام رضا (ع) به عنوان کان رحمت و بخشش یک نعمت ناتمام برای تمام مسلمانان و امت ایران است و این کشور در سایه وجود شریف امام رضا (ع) روز به روز عزت و عظمت پیدا می‌کند.

معرفت با قدردانی از برگزارکنندگان این برنامه ارزشمند ضرورت معرفی زوایا و ابعاد شخصیتی هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت را یادآور شد و خاطر نشان کرد: هفته فرهنگ رضوی فرصتی مغتنم و شایسته برای تجدید پیمان و عشق‌ورزی به آستان مقدس اهل بیت است که در استان اردبیل نمود و جلوه ارزشمندی از آن را شاهد و ناظر هستیم.

این مسئول با تشریح سیره علمی و عملی امام هشتم اضافه کرد: برگزاری جشنواره‌های مختلف می‌تواند زمینه آشنایی بهتر جوانانمان را فراهم کرده تا با سیره و سلوک ائمه اطهار به ویژه امام رضا (ع) آشنا شوند.

وی گسترش فرهنگ و معارف رضوی را در کنار گردآوری، حفظ و پاسداشت آن گامی مؤثر در تولید آثار فاخر و مرتبط با این حوزه دانست و بیان کرد: جامعه ما امروز به شور و نشاط معنوی و برگرفته از فرهنگ معارف رضوی نیاز دارد.

به گزارش فارس، این استاد حوزه و دانشگاه اردبیل ایجاد بستر مناسب برای ارایه و معرفی و نمایش تولیدات ارزشمند و شاخص علمی، فرهنگی، هنری و معنوی رضوی را از اهداف مهم برگزاری هفته فرهنگ رضوی اعلام کرد.

در این آیین معنوی فرماندار پارس‌آباد نیز به دستاوردهای ارزشمند این هفته و اهتمام به تداوم چنین برنامه‌هایی گفت: فرهنگ رضوی برکتی است که امامت در این کشور بنا نهاده و وظیفه ما بزرگداشت ارزش‌ها و شعائر دینی و چنین فرهنگ با ارزش و ماندگار است.

ولی کریمی نهادینه شدن این فرهنگ ممتاز را در جامعه ضروری خواند و افزود: توسل جوانان ما به چنین فرهنگ ناب و متعالی سبب می‌شود تا نسل آینده از گزند هجمه‌های فرهنگی بیگانگان مصون بماند.

در این مراسم قرائت شعر، مداحی و تواشی اجرا شد و با اهدای لوح تقدیر و دیپلم افتخار از 10 خادم فرهنگ رضوی تجلیل شد.

همچنین به قید قرعه به 18 نفر از شرکت‌کنندگان در این آیین کمک هزینه سفر زیارتی به مشهد مقدس داده شد.

نظیر این مراسم همزمان با هفته زن و سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) در شهرستان نیر نیز برگزار شد و فرماندار این شهرستان با تاکید بر گسترش فرهنگ رضوی توسعه آن را بهترین زمینه برای افزودن شور و نشاط معنوی در جامعه اعلام کرد.

سید حمید عباداللهی تصریح کرد: ایران به فرهنگ رضوی و پایتخت معنوی خود مشهد مقدس افتخار می‌کند و از این سرمایه معنوی باید بهترین و زیباترین استفاده را کرد.

در پایان این مراسم از خادمان رضوی شهرستان نیر تجلیل شد.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول