اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

فرهنگ رضوی در همه مسائل تعمیم داده شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: فرهنگ رضوی در مسائل فرهنگی، اجتماعی، علمی، ورزشی، اصناف و دانشگاه تعمیم داده شده و همه افراد از معنویت اهل‌بیت و امام رضا (ع) بهره‌مند شوند.

فرهنگ رضوی در همه مسائل تعمیم داده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جواد کمالی شامگاه دوشنبه در شورای سیاست‌گذاری هفته فرهنگ رضوی در استان کرمان اظهار داشت: ائمه اطهار (ع) هزاران پیام و الهام برای نجات بشریت و کاربرد در زندگی بیان کرده‌اند.

 وی با بیان اینکه هر کس امام رضا (ع) را قبول داشته باشد، 12 امام را قبول دارد و ولایتش کامل است، افزود: امام رضا (ع) در حدیثی یکی از شرط‌های در امان بودن از عذاب الهی را ولایت ایشان بیان فرموده‌اند و کسی که می‌خواهد به سعادت برسد، باید ولایت داشته و ولایتش کامل باشد.

 کمالی تصریح کرد: جمهوری اسلامی مرکز جهان تشیع بوده و با وجود مضجع شریف امام رضا (ع) در کشور باید برای جبران مظلومیت ائمه در بقیع و دیگر کشورها کارهای ویژه‌ای انجام و اقدامات شایسته‌ای صورت گیرد. 

وی بیان کرد: می‌توانیم فرهنگ رضوی، شیعی و فقه و معرفت آل محمد (ص) را در کشور تعمیم دهیم که در این راستا کارهای خوبی در سال‌های گذشته طراحی و آغاز شده، اما باید کارهای با کیفیت بیشتر، کمیت بهتر و نتیجه مناسب‌تر انجام شود.

 معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان افزود: باید فرهنگ رضوی در همه مسائل فرهنگی، اجتماعی، علمی، ورزشی، اصناف، دانشگاه و ... تعمیم داده شود و همه افراد از معنویت اهل‌بیت و امام رضا (ع) بهره‌مند شوند.

 بهنام سعیدی فرماندار کرمان نیز در این جلسه گفت: استان کرمان با توجه به برگزاری جشنواره‌های شعر رضوی، تجارب خوبی برای برگزاری هفته فرهنگ رضوی دارد و می‌توان این هفته را با بهترین کیفیت در استان برگزار کرد.

 وی تصریح کرد: همکاری آستان قدس رضوی در برگزاری این هفته اهمیت داشته و حضور این نهاد در نمایشگاه هفته فرهنگ رضوی تأثیر بسیاری دارد.

 حجت‌الاسلام علی عارفی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: پیشنهاد بنده این است که در برنامه‌های در نظر گرفته شده هفته فرهنگ رضوی در استان نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌ها و تبیین اندیشه‌های امام رضا (ع) در بحث اجرایی و حکومتی صورت گیرد.

 وی افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی برای دانشجویان، نقد فیلم رضوی در دانشگاه‌ها و برگزاری گفتمان‌هایی پیرامون شخصیت امام رضا (ع) نیز در برنامه‌های این هفته در نظر گرفته شود. 

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول