اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متخصص مطالعات نظری روایت‌گری:

باید جبهه حق را شناخت تا در دام دشمن نیفتیم

خبرگزاری فارس: متخصص مطالعات نظری روایت‌گری با اشاره به اهمیت شناخت جبهه و جنگ گفت: باید با شناخت جبهه در دام دشمن نیفتیم.

باید جبهه حق را شناخت تا در دام دشمن نیفتیم

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، مهدی فاطمی‌صدر صبح امروز در شانزدهمین نشست بانوان راوی دفاع مقدس اظهار داشت: عنوانی که به‌طور فراوان از آن استفاده می‌کنیم واژه جبهه است و برداشتی که از عنوان جبهه می‌شود همان پیشانی است.

متخصص مطالعات نظری روایت‌گری در ادامه مهم‌ترین کار در فضای نظامی را شناخت جبهه دانست و گفت: این زمان برای تک تک ما اهمیت دارد و باید با یک ساختار اطلاعات‌ـ عملیات، دشمن را شناخت و تلاش کنیم با شناخت جبهه در دام دشمن نیفتیم.

مدیر مدرسه مطالعات شیعی وارسین قم ادامه داد: نخستین سئوالی که یک رزمنده باید از خود بپرسد این است که جبهه دشمن کجاست، و با شناسایی جبهه به مجاهدت و رشادت بپردازد.

فاطمی‌صدر تاکید کرد: مرحله دوم شناسایی جبهه و رشادت و مجاهدت است یعنی اینکه جبهه کجا و کدام سو است و دریابد که روایت آیا همان مفهوم روایت فتح است و اینکه دریابد خط از کجا گذشته است.

متخصص مطالعات نظری روایت‌گری تاکید کرد: در کل نخستین سئوال که با آن مواجه می‌شوند این است که جبهه کجاست، و کجا باید جنگید و سئوال بعدی این است که باید کجا روایت کنیم و نقطه برتری و قابل روایت کجای این جبهه است.

استاد حوزه علمیه با بررسی نحوه روایت‌گری نویسندگان گفت: در بیشتر کتاب‌هایی که در این ارتباط نوشته و منتشر می‌شود، در ابتدا به این موضوع پرداخته می‌شود که یک رزمنده لباس خاکی را در چه منطقه و چگونه تحویل گرفته و در پایان نیز به این نکته اشاره می‌شود که چگونه به شهر بازگشته و لباس خاکی را از تن بیرون آورده و لباس شهر می‌پوشد و یا اینکه پس از مجروحیت با حضور در بیمارستان لباس خاکی آن را پاره و از تنش بیرون می‌آورند.

فاطمی‌صدر حدفاصل تهران تا خرمشهر را روایت جنگ و رزم دانست و عنوان کرد: زمانی می‌شود از جنگ استفاده کرد که همان فضا درست شود.

متخصص مطالعات نظری روایت‌گری با اشاره به نحوه روایت‌گری عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه لباس خاکی نیست در روایت‌گری جنگ به این پرداخته می‌شود که جنگ کجا و چگونه بوده است و در این مسیر از خاطرات جنگ استفاده می‌شود در حالی که این روایت‌گری مشکلاتی به همراه دارد.

در ابتدای این نشست نیز زینب امیری‌مقدم، زهره فرهادی، زهره ستوده و مژده ام‌باشی، خاطراتی از دوران دفاع مقدس روایت کردند.

در شانزدهمین نشست بانوان راوی دفاع مقدس حوزه هنری مرکز ری، علاوه بر طرح مباحثی پیرامون فن بیان و ارتباط موثر با مخاطب، خاطرات مقاومت در دوران دفاع مقدس توسط بانوان راوی نیز بیان شد.

سرپرست حوزه هنری استان تهران مرکز ری در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در ارتباط با شانزدهمین نشست بانوان راوی دفاع مقدس گفت: هدف از برگزاری این نشست ارائه نکات کلیدی در راستای روند بهتر روایت‌گری است.

حجت‌الله ناظری عنوان کرد: این برنامه به‌صورت ماهانه برگزار و تا پایان سال برگزاری حداقل 10 نشست قابل برنامه‌ریزی است.

سرپرست حوزه هنری استان تهران مرکز ری در پایان تاکید کرد: مهم‌ترین بحث در دوره جدید این نشست‌ها بازخوانی نظرات شهید مطهری است.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول