اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تبیین حماسه سال 60 آمل

همایش ملی جبهه سوم در آمل آغاز به‌ کار کرد

خبرگزاری فارس: همایش ملی جبهه سوم با هدف تبیین، بررسی و تحلیل حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل پیش از ظهر امروز در این شهرستان آغاز به ‌کار کرد.

همایش ملی جبهه سوم در آمل آغاز به‌ کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل همایش ملی جبهه سوم با هدف تبیین، بررسی و تحلیل حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل با حضور فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و حماسه اسلامی آمل، خانواده شهدا و مسئولان صبح امروز در دانشکده علوم قرآنی و معارف اسلامی این شهرستان آغاز به کار کرد.

دبیر همایش ملی جبهه سوم در این همایش با اعلام اینکه بیش از 30 مقاله مبسوط به دبیرخانه این همایش ارسال شده گفت: علاقه‌مندان و شاهدان حماسه اسلامی آمل که در آن دوران حضور داشتند و شرایط را درک کردند هنوز فرصت دارند تا مقالات و ناگفته‌های خود از این حماسه را به دبیرخانه ارسال کنند تا تحلیل‌های آنها تا سه ماه آینده در قالب کتاب با نام افراد منتشر شود.

قربانعلی ابراهیمی با اشاره به اینکه در راستای تحقیق و تبیین ششم بهمن باید دست به کارهای ماندگار بزنیم تصریح کرد: این همایش در دو بخش به مدت یک روز برگزار می‌شود که در پنل نخست مقالات و ارایه آنها به همراه میزگرد و بحث آزاد با اعلام زوایای پیدا و پنهان این حماسه با حضور یادگاران هشت سال دفاع مقدس و ششم بهمن سال 60 برای صبح روز همایش در نظر گرفته شده و در بخش هنری نیز داستان‌ها و اشعار متعدد برای این همایش ارایه می‌شود.

وی با تاکید اینکه باید ابعاد علمی، نظامی، فرهنگی و هنری این حماسه در حد توان تبیین و تشریح شود یادآور شد: این همایش بعد از همایش ملی سال 76 که نخستین همایش ملی در این زمینه بود برای واکاوی وقایع برگزار شده تا به منابعی عظیم و بزرگ در این زمینه دست پیدا کنیم.

ابراهیمی با اعلام اینکه فکر می‌کنیم با توجه به انتظارات امام امت، رهبر انقلاب و علمای طراز اول کشور و این شهرستان در بیان مهم‌ترین وقایع ششم بهمن عقب هستیم ابراز داشت: باید این واقعه عظیم به نسل جوان منتقل شود، زیرا در این شهرستان بیش از 20 هزار دانشجو در بالغ بر 20 مرکز آموزش عالی، دانشگاه و مراکز علمی مشغول تحصیل هستند و باید از این افکار ناب و استعدادهای علمی استفاده شود.

* ساخت موزه ششم بهمن از نیازهای اساسی آمل است

این استاد دانشگاه مازندران با بیان اینکه باید علم و دانش ما با اجتماع پیوند بخورد و در جامعه علم و اندیشه ما نهادینه شود خاطر نشان کرد: باید موزه ششم بهمن در این شهرستان ایجاد شود تا آیندگان از آثار به جا مانده از گذشتگان خود درس بگیرند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول