اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری:

صدور گواهی استعلاجی جعلی برای پزشکان جرائم سنگینی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری گفت: نوشتن گواهی استعلاجی کذب توسط پزشکان، عواقب قانونی سنگینی برای آنان در پی خواهد داشت.

صدور گواهی استعلاجی جعلی برای پزشکان جرائم سنگینی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، منصور فیروزبخت بعدازظهر امروز در همایش تازه‌های نوین اخلاق پزشکی در این استان، اظهار داشت: حرفه پزشکی مسئولیت سنگینی بر دوش پزشک می‌گذارد که این مسئولیت نه تنها شامل فرد بلکه افراد جامعه را نیز در بر دارد.

وی با بیان اینکه پزشکی قانونی نیز همچون سایر سازمان‌ها وظایفی برعهده دارد، گفت: وظایف بسیاری برعهده فعالان در سازمان‌های پزشکی قانونی است که تنها منحصر به بررسی علت فوت و مسائلی از این قبیل نیست، یکی از مباحثی که در پزشکی قانونی اخیرا مشاهده می‎شود مسئله تأیید گواهی‌های استعلاجی از سوی سازمان‌های دولتی و سازمان‌های مربوط به قوه ‌قضائیه است.

فیروزبخت افزود: متأسفانه امروز شاهد آن هستیم که برخی از پزشکان با برخی اقدامات اشتباه و نسنجیده تا حدودی شأن پزشکی در جامعه را پایین آورده‌اند، در حالی که اخلاق پزشکی مقدمه طبابت است و نیاز است پزشکان با رعایت قانون حرمت پزشکی در جامعه را حفظ کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه گواهی پزشکی حق بیمار است، گفت: صدور گواهینامه پزشکی وظیفه اخلاقی و قانونی برای یک پزشک است که نمی‌تواند از این وظیفه سرباز بزند.

وی با اشاره به انواع گواهینامه که به صورت معمولی از سوی خود شخص یا به صورت رسمی از سوی سازمان‌های دولتی و یا مراجع قضایی و قانونی درخواست می‎شوند، گفت: گاهی فرد از پزشک تقاضایی می‌کند که ممکن است درست نباشد و فرد به واقع بیمار نباشد، اگر پزشک گواهی استعلاجی را به کذب بنویسد، عواقب قانونی سنگین در پی خواهد داشت.

فیروزبخت درخواست کارت شناسایی معتبر از سوی افراد، برای کسب اطمینان از هویت درخواست‌کننده از سوی پزشکان را لازم دانست و گفت: عدم رعایت اخلاق پزشکی و زیر پا گذاشتن قانون موجب می‎شود حق بسیاری از افراد جامعه تضییع شود.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول