اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی رئیس شبکه بهداشت آمل

جزئیات اجرای طرح پزشک خانوار اعلام شد

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل جزییات طرح پزشک خانوار را اعلام کرد.

جزئیات اجرای طرح پزشک خانوار اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حمزه قاسمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با اجرای طرح پزشک خانوار بخش مهمی از سلامت کشور تامین می‌شود، اظهار داشت: در این طرح برای 10 هزار نفر یک تیم پزشکی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در این تیم پزشکی 17 نفر حضور دارند، افزود: این تیم شامل چهار پزشک عمومی، پرستار، روانشناس بالینی، کارشناس یا کاردان تغذیه، مامایی، بهداشت خانواده، مبارزه با بیماری‌ها، بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای، تکنسین اسناد پزشکی و خدمتگزار حضور دارند.

قاسمی با اعلام اینکه به منظور اجرای این طرح خانوارهای شهری آمل سرشماری می‌شوند، تصریح کرد: طرح سرشماری خانوارهای شهری از اول خرداد در آمل آغاز شده و انتظار داریم تا 23 خرداد به اتمام برسد.

این مسئول عنوان کرد: بعد از اتمام این طرح، مناطق شهری آمل بلوک‌بندی می‌شوند و براساس آمار جمعیتی مراکز استقرار کادرهای پزشکی مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 15 مرکز درمانی در شهرستان آمل فعالیت می‌کنند، ادامه داد: در هر یک از این مراکز یک تیم پزشک مستقر می‌شوند.

* استقرار 25 تیم پزشکی در شهر آمل

قاسمی با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود جمعیت شهری آمل 240 تا 250 هزار نفر باشد، از استقرار 25 تیم پزشک خانوار در این شهر خبر داد و گفت: استقرار 10 تیم باقی مانده را نیز از طریق همکاری با مطب‌های بخش خصوصی تامین خواهیم کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل با تاکید بر اینکه دولت در این بخش به تنهایی نمی‌تواند وارد عمل شود، اضافه کرد: جلسه‌ای با هیئت مدیره نظام پزشکی شهرستان برگزار کردیم تا در قالب یک فراخوان از تمام ظرفیت‌های بخش سلامت شهرستان استفاده شود.

وی با بیان اینکه هر پزشک طرح پزشک خانوار 500 تا 2 هزار و 500 نفر را تحت کنترل خود خواهد داشت، گفت: این پزشکان موظف‌ هستند از ساعت هشت صبح تا 12 ظهر و از 16 تا 20 شب به افراد زیر‌پوشش خدمات ارائه دهند و از 22 شب به بعد نیز باید تلفن‌همراه این پزشکان آماده پاسخگویی به افراد خواهند بود.

* تمام خدمات پزشک خانوار رایگان است

قاسمی با تاکید بر اینکه در یک سطح این طرح تمامی خدمات ویزیت، دارو با تمام خدمات رایگان است، تصریح کرد: برای اجرای بهتر این طرح، تمام افراد به مرور زمان باید دارای پرونده سلامت الکترونیک باشند.

این مسئول گفت: تمام اطلاعات حاصل از سرشماری وارد سیستم الکترونیک می‌شود تا در ابتدای مردادماه به همراه کشور و استان این طرح در شهرستان آمل نیز اجرایی شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل با اشاره به اینکه در هر شهرستان یک شماره سه تا چهار رقمی برای طرح پزشک خانوار اعلام می‌شود، افزود: براساس این طرح تمامی مراکز و خانه‌های بهداشت به سیستم اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند.

* خانه‌های بهداشت تجهیز می‌شوند

به گفته وی 100 دستگاه رایانه از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به آمل اختصاص یافته تا تمام مراکز و خانه‌های بهداشت فاقد رایانه برای اجرای این طرح تجهیز شوند.

قاسمی با بیان اینکه با اجرای طرح پزشک خانوار، پزشک خانوار روستایی نیز تقویت می‌شود، ابراز داشت: امروز 140 هزار بیمه شده در آمل از خدمات تامین اجتماعی استفاده می‌کنند که با اجرای طرح پزشک خانواده شهری بسیاری از موازی‌کاری‌ها در امور بیمه‌ای از بین خواهد رفت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل خاطرنشان کرد: دولت به ازای زیر پوشش دادن هر فرد یک هزار و 750 تومان به پزشک خانوار شهری پرداخت می‌کند که در این پرداخت‌ها سرانه، کارانه، پاداش و جریمه و نیز کشف و درمان بیماری‌های خاص و داشتن بیمار سالمند، کودک زیر پنج سال و زنان باردار پرداختی‌های جداگانه‌ای دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه انتخاب پزشک خانوار شهری اختیاری بوده و باید در شعاع یک و نیم کیلومتری محل سکونت فرد باشد، متذکر شد: اگر در این مدت فرد نتوانست پزشکی بیابد و یا مایل بود می‌تواند هر شش ماه پزشک خود را تغییر دهد.

وی بیان داشت: با این طرح تلاش داریم رشته‌های تخصصی پزشکی به صورت امور مشاوره‌ای و تخصصی فعالیت کرده و سلامت کشور تامین شود.

انتهای‌ پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول