اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته بهداشت ستاد ارتحال امام استان اصفهان خبر داد

اعزام کادر پزشکی همراه کاروان‌های مراسم ارتحال امام

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد ارتحال امام استان اصفهان از اعزام کادر پزشکی به منظور پیش‌گیری و درمان احتمالی زائران همراه کاروان‌های مراسم ارتحال امام خبر داد.

اعزام کادر پزشکی همراه کاروان‌های مراسم ارتحال امام

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان اصغر جمشیدی در جمع خبرنگاران در مورد برنامه‌های کمک بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و درمانی در ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: دانشگاه علوم پزشکی مبارزه با بیماری و بهداشت محیط به همراه تجهیزات، پزشک، پرستار و داروهای مورد نیاز را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: مسئله بهداشتی مورد توجه مبارزه با بیماری‌ها و مراقبت با بیماری آب و غذا است که با توجه به اینکه سال گذشته یک کاروان دچار این مشکل شد سعی شده است امسال تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود.

مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد ارتحال امام (ره)  استان اصفهان با بیان اینکه بیماریابی و گزارش‌دهی فوری بیماری‌های مشمول به رابطان آموزش داده شده است، ادامه داد: باید به زائران از طریق بروشورها، پیش‌گیری از بیمارهای ناشی از غذاهای آماده و نیز کنسروها اعلام شود چرا که عدم توجه به نگه‌داری و گرم نکردن غذای کنسرو موجب بیماری می‌شود.

وی گفت: بهداشت محیط نیز در راستای پیش‌گیری از بیماری‌های احتمالی به زائران توصیه می‌کند در سفر از دستفروشان مواد غذایی تهیه نکنند.

جمشیدی با بیان اینکه مواد پخته هم گاهی موجب برخی بیماری‌ها می‌شود، افزود: ظروف یک بار مصرف، آب بسته‌بندی شده، یخ بسته‌بندی شده به کاروان‌ها توصیه می‌شود.

وی یادآور شد: احتمال گرمازدگی برای زائران وجود دارد به همین خاطر به همراه داشتن نوشیدنی خنک و سالم به زائران توصیه می‌شود.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول