اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاعر و نویسنده کودک و نوجوان اصفهانی:

کودکان را با شعر اجتماعی کنیم

خبرگزاری فارس: شاعر و نویسنده کودک و نوجوان گفت: کودکان و نوجوانان را باید به وسیله شعر و داستان با محیط پیرامون و اجتماع خود آشنا کرد.

کودکان را با شعر اجتماعی کنیم

سارا نفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان گفت: شاعر کودک و نوجوان باید به غیر از نگاه معمولی، یک نگاه آرمانی به زندگی داشته باشد و معیارهای اصولی زندگی را به تصویر بکشد.

وی افزود: در این نوع نگاه، شاعر آرزوهای خود را به تصویر می‎کشد و سختی‌هایشان را تعریف می‌کند و این وظیفه شاعر است که دریچه‌های تازه‌ای را به جهان برای کودکان باز کند.

این نویسنده و شاعر کودک و نوجوان در ادامه گفت: اشعار شاعران ممکن است در همین روزها شکل بگیرد و گاهی می‌تواند خاطراتی از دوران نوجوانی او باشد.

وی تصریح کرد: برخی شاعران انتظار دارند که بچه‌ها این‌گونه مسائل را از آن خود پندارند و با آن هم‌زاد پنداری کنند، این در حالی است که کودکان دوست دارند دنیای کودکانه خویش را در شعرهایی که برایشان سروده شده‌اند، بیابند و با آن زندگی کنند.

نفر ادامه داد: کودکان اشعاری را که پر از تجارب و فضای خاص خودش باشد، پذیرا می‌شوند و آن ‎را همیشه با خود زمزمه می‎کنند.

شاعر کودک و نوجوان دنیا را از دید کودک می‌بیند و وظیفه شاعر کودک دیدن دنیا از دید مخاطبش است و باید با بهره‌گیری از زبان خاص به دنبال نیازهای مخاطب خود باشد و در شعر خود عاطفه و صمیمیت را جای بدهد.

وی گفت: شاعران در استفاده از صنایع ادبی در اشعار کودکان محدودیت دارند پس باید به دنبال جایگزین‌های قوی‌تر باشد که صمیمیت و سادگی جایگزین خوبی است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول