اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور بیش از 30 شاعر دانشجو

نخستین جشنواره شعر دانشجویان شمال‌شرق کشور در سبزوار آغاز شد

خبرگزاری فارس: با حضور بیش از 30 شاعر دانشجو، ‌نخستین جشنواره شعر دانشجویان شمال‌شرق کشور در سبزوار گشایش یافت.

نخستین جشنواره شعر دانشجویان شمال‌شرق کشور در سبزوار آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ظهر امروز در این جشنواره در محل تالار شهید آوینی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، از شعر به عنوان مطلع زیبایی‌ها یاد کرد و اظهار کرد: شعر وقتی به غایت خود نائل می‌شود که در نفوس تصرف کند و تاثیر عاطفه و خیالی را که در آن هست، به دیگران سرایت دهد.

نعمت‌الله شموسی توجه به جنبه‌های ادبی و فرهنگی دانشجویان، انگیزه بیشتر به دانشجویان با ذوق هنری، آشنا شدن چهره‌های جوان با پیشکسوتان شاعر و ... را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این جشنواره با عنوان " قدمی به سوی بهار " شکل گرفته است، محوریت آن را  مهدویت، انتظار و بخش آزاد دانست.

شموسی تصریح کرد: از بیش از 60 اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره، پس از بررسی تنها 50 اثر از 30 شاعر دانشجو حائز ارائه در جشنواره شد.

مسئول کانون‌های دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم با تشریح سیاست‌های این وزارتخانه در قبال کانون‌های دانشجویی، گفت: تفکر دانشجویی یک تفکر پاک و بی‌آلایش است که باید این آراستگی را همراه با چاشنی علم، آگاهی، دیانت و صیانت از فرهنگ اصیل اسلامی هم‌پای با تاکید بر اصل ولایت پیش برد.

افشین تل‌لو از شعر و شاعری بعنوان جایگاه بسیار رفیع در تبیین ارزش‌های دینی و ایدئولوژی یاد و خاطرنشان کرد: شاعر با الهام خدایی با توجه به حقایق، یا سیر در آفاق و انفس، برای ما سخن می‌راند و گم‌گشتگان وادی ضلالت و بی‌خبری را به صواب و حقیقت راهنمایی و رهبری می‌کند.

وی اظهار داشت:  به عقیده دیگر، شاعر یک ماموریت خدایی دارد تا بشر گمراه و سرگردان را متوجه خطاها، پلیدی‌ها، بدی‌ها کرده، راه و چاه را بشناساند.

وی ادامه داد: اینکه می‌گویند مقام شعرا و نویسندگان والاست، نه از آن جهت است که آنها الفاظ و عباراتی را به صورت نوشته‌ها و اشعار در می‌آورند، بلکه از لحاظ تفوق فکری و برتری فهم و قوه عاقله است. 

تل‌لو در بُعد اخلاقی، معنوی و ادبی شعر و شاعری به تفضیل سخن گفت و برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها را نقطه عطفی در پرورش استعدادهای دانشجویان عنوان کرد.

برپایی نمایشگاه کتاب با عناوین ادبی، شعر و شاعری و نیز به نمایش گذاشتن برخی از آثار فاخر اساتید ادبی و نیز اجرای موسیقی سنتی و تجلیل از برخی چهره‌های ادبی سبزوار از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود .

نخستین جشنواره شعر دانشجویان شمال‌شرق کشور با حضور بیش از 30 شاعر دانشجو از دانشگاه‌های علوم پزشکی شهرستان‌های مشهد، نیشابور ، سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، بیرجند، بجنورد ، کاشمر و گرگان و نیز جمعی از نخبگان، پیشکسوتان شاعر و چهره‌های ادبی استانی و شهرستانی در محل تالار شهید آوینی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار برگزار شد.

انتهای پیام/ر20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول