اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

فعالیت 45 موسسه قرآنی در قم / کنگره شعر امامان غریب برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: 45 موسسه قرآنی در استان قم فعالیت‌های خوبی در زمینه ترویج معارف قرآنی در داخل و خارج از کشور دارند.

فعالیت 45 موسسه قرآنی در قم / کنگره شعر امامان غریب برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا پیش از ظهر امروز در همایش فعالان قرآنی استان قم با اشاره به فعالیت 45 موسسه قرآنی در استان قم اظهار داشت: بسیاری از این موسسات در سراسر کشور و حتی خارج از کشور فعالیت‌های چشمگیری دارند.

وی با بیان اینکه بسیاری از فعالیت‌های قرآنی که امروز در سراسر کشور شکل می‌گیرد، از موسسات قم تغذیه می‌شوند، خواستار نگاه ویژه به فعالیت‌های قرآنی در استان قم شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: استان قم امروز برای تامین اعتبارات عمرانی، سازندگی و برنامه‌ای در امر ترویج قرآن به کمک ویژه مسئولان نیازمند است.

وی با اشاره به اختصاص 700 میلیون تومان در سال گذشته برای حمایت از موسسات قرآنی در استان قم ابراز داشت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به منظور حمایت از این موسسات خدماتی مانند کمک به تامین اجاره بها، کمک به خرید تجهیزات و اعطای تسهیلات برای تأمین رهن ساختمان ارائه کرده است.

اسماعیلی‌طبا ادامه داد: برای سال جاری نیز برنامه‌های مختلفی برای حمایت از موسسات قرآنی در استان قم تدارک دیده شده است و در هفته‌های فرهنگی در داخل و خارج از قم نیز گروه‌های قرآنی حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: در استان قم ظرفیت‌های عظیمی برای تولید بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن‌های قرآنی به منظور ترویج فرهنگ قرآنی در میان کودکان وجود دارد که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه 10 گروه فعال انیمیشن‌سازی در قم وجود دارد، اظهار کرد: به منظور تولید انیمیشن‌های قرآنی قراردادهایی با این گروه‌ها منعقد شده است.

وی با بیان اهمیت گسترش فعالیت‌های قرآنی افزود: فعالیت‌های قرآنی یکی از بهترین راه‌های رساندن پیام انقلاب اسلامی به جهان است.

اسماعیلی‌طبا با بیان اینکه در برخی کشورها علیه شیعیان تبلیغات منفی در زمینه قرآن می‌شود، ابراز داشت: عده‌ای تلاش دارند، ثابت کنند شیعیان نسبت به قرآن بی‌اعتنا هستند که گسترش فعالیت‌های قرآنی این تبلیغات منفی را خنثی خواهد کرد.

*کنگره شعر امامان غریب(ع) برگزار می‌شود

وی با اشاره به گسترش فعالیت دشمنان برای اهانت به مقدسات تشیع گفت: حرکتی که از جانب دشمنان برای اهانت به امامان معصوم(ع) آغاز شده باید با پاسخ مناسبی در داخل کشور همراه باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: در این زمینه در استان قم باید حرکت‌های جدی‌تری صورت بگیرد که البته این فعالیت‌های خودجوش هم‌اکنون نیز در استان قم صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این اهانت به امامان معصوم(ع) با مظلومیت این امامان در داخل کشور همراه است، افزود: تحقیقات نشان داده نسبت به برخی امامان از جمله امام هادی(ع) آگاهی بسیار کمی در جامعه وجود دارد.

اسماعیلی‌طبا خاطرنشان کرد: در همین راستا کنگره شعر امامان غریب(ع) در قم با هدف پاسداشت مقام این امامان مظلوم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول