اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌ مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر ـ 7

عقیلی: پیشکسوتان عرصه شعر و ادب خوزستان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: به ‌مناسبت سوم خرداد در چهارمین جشنواره عربی شعر دفاع مقدس از پیشکسوتان عرصه شعر و ادب استان تجلیل شد.

عقیلی: پیشکسوتان عرصه شعر و ادب خوزستان تجلیل شدند

عبدالمجید عقیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: به ‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره امیران و سرداران شهدای این منطقه، چهارمین جشنواره شعر عربی دفاع مقدس استان خوزستان در خرمشهر برگزار شد.

وی افزود: در این جشنواره 160 اثر توسط شاعران شهری و استانی به دست هیئت داوران رسید که از بین آن‌ها 55 اثر را کمیته علمی تفکیک کرده و برتر شناخت.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان تصریح کرد: همچنین با رأی هیئت داوران 12 شاعر برتر شناخته شده و با اهدای جوایز تقدیر شدند.

وی با اشاره به موضوعات اشعار این جشنواره خاطرنشان کرد: اشعار این جشنواره بر اساس قالب چهار موضوع ارائه شده که شامل بحث آزادسازی خرمشهر و تأثیر فتح این منطقه در دوران هشت سال دفاع مقدس، بهار بیداری اسلامی با رویکرد جنبش‌های اسلامی منطقه و نقش دفاع مقدس بوده است.

عقیلی ادامه داد: همچنین نقش و جایگاه ولایت در دوران هشت سال دفاع مقدس و در آخر حماسه حسینی و عاشورا در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس از دیگر موضوعات اشعار مورد بحث این جشنواره بوده ‌است.

وی گفت: تجلیل از پنج شاعر پیشکسوت آبادان و خرمشهر و پیشکسوتان عرصه شعر و ادبیات استان خوزستان از دیگر برنامه‌های جشنواره شعر عربی دفاع مقدس خوزستان بوده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان در ادامه با اشاره به استقبال مطلوب از چهارمین جشنواره شعر عربی دفاع مقدس استان خوزستان اظهار کرد: سوم خرداد روز ملی مقاومت، ایثار، پیروزی و نماد سربلندی و سرافرازی ملت ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس است.

وی افزود: تعامل، مشارکت و حمایت مردمی سازمان‌ها و نهادهای مختلف همواره در راستای باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم و برنامه‌های سوم خرداد مؤثر و ضروری است.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول