اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد:

ارتقاء نظام محور اطلاع‌رسانی باشد / نتیجه کار رسانه‌ها تقویت نظام و رهبری باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بجنورد با بیان اینکه رسانه‌ها ملاک و محور کار خود را نظام اسلامی قرار دهند، تاکید کرد: اطلاع‌رسانی باید فقط موجب تقویت و ارتقای نظام اسلامی شود.

ارتقاء نظام محور اطلاع‌رسانی باشد / نتیجه کار رسانه‌ها تقویت نظام و رهبری باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز ظهر امروز در دیدار اعضای سومین دوره هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان‌شمالی اظهار داشت: خبرنگاران مسئولیت خطیری دارند و این مسئولیت، مسئولیت بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران در امر اطلاع‌رسانی در فراز و نشیب کشور و در خیلی از مسائل روز جامعه نقش مهم و با ارزشی دارند، افزود: خبرنگاران باید اهداف بلند و خداپسندانه و انسان دوستانه را در امر اطلاع‌رسانی دنبال کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خراسان‌شمالی تصریح کرد: کار رسانه و اطلاع‌رسانی، بصیرت و بینش به مردم می‌بخشد و مردم را با سیاست‌های اسلامی آشنایی می‌کند.

وی اظهار داشت: باید اطلاع‌رسانی فقط موجب تقویت نظام شود، چون ما این نظام را نظام الهی و بهترین نظام می‌دانیم و در این شرایط حساس باید نتیجه کار ما تقویت رهبری و نظام اسلامی باشد.

آیت‌الله مهمان‌نواز با تاکید بر اینکه کار اطلاع‌رسانی را با محوریت اسلام و دین آغاز کنیم، گفت: هرگز نباید نتیجه کار ما به وجود آمدن تشنج در عمق کشور شود و اهداف پست و پلید را دنبال کند.

وی تصریح کرد: دنبال اهداف بی‌ارزش رفتن دردی را از جامعه دوا نمی‌کند و خبرنگاران باید ببینند چه مسائلی را به مردم اطلاع‌رسانی کنند که منجر به آرامش و امید در آحاد جامعه شود.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه خدای ناخواسته اساس کار ما این نباشد که کسی را بر زمین بزنیم و فرد نالایقی را بالا ببریم، گفت: ملاک و محور فعالیت خود را تقویت نظام اسلامی قرار دهیم.

وی یادآور شد: رسانه‌ها باید بدانند این فردی که در مورد آن می‌خواهند صبحت کنند، آیا برای کشور مفید است یا مضر، اگر واقعاً برای نظام اسلامی، مردم و جامعه مضر است نباید آن شخص را تقویت کرد.

آیت‌الله مهمان‌نواز ادامه داد: همچنین خبرنگاران باید افرادی را که در اشتباه هستند و افکار غلطی دارند، از این افکار پلید و پست آگاه کنند.

وی با بیان اینکه بعضی افراد فکر می‌کنند هر چه هست را اعم از حق و باطل باید بیان کنند، نه این طور نیست که هرچه را که می‌دانیم مجاز هستیم که بیان کنیم، اظهار داشت: باید فکر کنیم که این گفته ما برای جامعه مفید است یا مضر، آیا آرامش و امید نسبت به آینده را در جامعه برقرار می‌کند یا اینکه در جامعه تشنج ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: آیا بیان این گفته، مردم و افکارشان را به هم نزدیک می‌کند یا باعث دوری و تضاد مردم جامعه می‌شود.

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه باید فکر کنیم که در این کشور چه عناصری مهم است و آنها را بیان کنیم، گفت: باید آنچه که موجب رونق زندگی مردم می‌شود و آنها را تقویت می‌کند از سوی رسانه‌ها عنوان شود.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها نباید سیاه‌نمایی کنند و از آن طرف هم نباید فردی را معصوم جلوه دهند، اظهار داشت: باید برای کار خود محوری مشخص کنند و فعالیتشان را با این محورها تطبیق دهند.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: رسانه‌ها نقش عظیمی در جامعه دارند، چون هم در آرامش، اضطراب، تشنج و درگیری‌های روانی در جامعه نقش دارند.

وی یادآور شد: اگر دیدید فردی مظلوم واقع شد و بی خود و بی جهت مورد توهین قرار گرفت از حقش دفاع کرده و وی را تقویت و حمایت کنیم.

آیت‌الله‌ مهمان‌نواز تصریح کرد: اما اگر فردی در مقابل افکار مؤمنان ایستاد و حقشان را پایمال کرد، باید به حسابش رسید و با وی شدیداً برخورد شود.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید در انجام رسالتشان دقیق عمل کنند و عادل باشند، گفت: هر چیزی را که شنیدید به صرف اینکه شنیده‌اید مطرح نکنید، در مورد آن جستجو کنید و با آگاهی کامل آن را مطرح کنید.

امام جمعه بجنورد اظهار داشت: نوشته‌های شما باید همواره اهداف اسلامی و انسانی را دنبال کند، اسلام را طوری معرفی کنیم که قابل قبول باشد نه اینکه برخی‌ها اسلام را طوری مطرح می‌کنند که بعضاً خدا ناخواسته مورد تمسخر دیگران قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: امروز جز وحدت و انسجام ملی نباید چیز دیگری مطرح شود در این کشور اسلامی و این انقلاب شکوهمند باید به این نتیجه برسیم که همه فرزند یک خانواده هستیم و ید واحده باید باشیم در مقابل دشمن چه اهل سنت و چه شیعه همه باید وحدت اسلامی را حفظ کنند.

آیت‌الله‌ مهمان‌نواز با بیان اینکه وحدت ما با اهل سنت یک وحدت سیاسی است، اظهار داشت: برادران اهل سنت به راه خود می‌روند و ما هم به راه خود اما آنگاه که اسلام به خطر بیفتد همه با هم برای دفاع از اسلام با هم متحد شده و به دفاع از حریم اسلام می‌پردازیم.

وی گفت: مسلمانان باید هادی و ناصح یکدیگر باشند و همدیگر را به حق سفارش کنند و شما رسانه‌ها باید مردم را به تحمل، ایستادگی،‌‌ آهنین بودن در مقابل مشکلات دعوت کنید و نباید یک طوری حرکت کنید که مردم را از هم جدا و بدبین کنید چون ما برای وصل کردن آمده‌ایم نه برای قطع کردن.

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: نباید ملت را از دولت و دولت را از ملت جدا کنیم بلکه باید وحدت و انسجام را تقویت کنیم.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول