اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی در جمع دانشجویان خوانسار:

راهکارهای حق و باطل را بشناسید/ تقویت نظام اسلامی وظیفه عمومی است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم بر شناخت راهکارهای حق و باطل تاکید کرد و گفت: برای تشخیص درست حق از باطل نیازمند بصیرت کامل هستیم.

راهکارهای حق و باطل را بشناسید/ تقویت نظام اسلامی وظیفه عمومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه پیام‌نور خوانسار و اساتید بسیجی و اعضای موسسه تحقیقاتی سرم سازی رازی با تبریک میلاد امام محمد باقر(ع)، تشخیص حق از باطل را موضوعی مهم دانست و اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی به این موضوع بسیار توجه شده است.

وی افزود: همه مردم باید این دو جبهه را به خوبی شناخته و با بصیرت کامل در برابر آن موضع‌گیری کنند.

این مرجع تقلید زر، زور و تزویر را سه راهکار باطل دانست و افزود: باطل همیشه با زور و قدرت‌های جهنمی به مصاف حق می‌آید و تکیه‌گاهش قدرت‌های مادی است هرچند در برابر قدرت‌های معنوی ناچیز بوده و سقوط می‌کند.

وی کمک‌ها و مساعدت‌های مالی را دومین راهکار دشمن دانست و گفت: این کمک‌ها همواره در راه باطل صرف و هزینه می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی ابراز کرد: باطل همواره سعی می‌کند به وسیله سر دادن شعارهایی چون حقوق بشر، لیبرال دموکراسی و مبارزه با تروریسم، مردم جهان را فریب دهد در حالی که اینها دستمایه‌ها و ابزار آلات باطل هستند.

وی در مقابل راهکارهای حق را برشمرد و گفت: استدلال، منطق و برهان یکی از راهکارهای حق است که اولیا و انبیای الهی همواره از آن استفاده کرده و در مقابل کسی که از قوه تعقل برخوردار است کارآیی دارد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به الگوگیری کشورهای منطقه از انقلاب اسلامی آن را نتیجه مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های امام راحل دانست و افزود: طبق آیات قرآن کریم، باطل کف روی آب بوده و رفتنی است.

وی همچنین با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، آن را فتح یک مملکت دانست و خاطرنشان کرد: امروز حق و باطل به خوبی قابل شناسایی است و همه وظیفه داریم از نظام جمهوری اسلامی حفاظت کرده و آن را تقویت کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به نشست ناتو گفت: سران استکباری از موقعیت ممتاز انقلاب اسلامی و بیداری مردم جهان کلافه شده و هر روز به منظور مقابله با آن تشکیل جلسه می‌دهند در حالی که می‌دانند همه این حرکت‌ها از انقلاب ملت ایران سرچشمه می‌گیرد.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول