اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

مسئولان برکات و خدمات نظام را رسانه‌ای کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر با اشاره به خدمات نظام گفت: مسئولان باید در راستای رسانه‌ای برکات و خدمات نظام تلاش کنند.

مسئولان برکات و خدمات نظام را رسانه‌ای کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر سفارش به تقوا را با بخشی دیگر از خطبه 193 نهج البلاغه آغاز کرده و با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) در این قسمت سخن به پنج وصف برجسته دیگر از صفات پارسایان در عباراتی هماهنگ اشاره کرده است اظهار داشت: بر طبق بیان امام پارسایان آنچه حفظش را به او سپرده‌اند تباه نمی‌سازد و آنچه را که به او تذکر داده‌اند، فراموش نکرده و مردم را با نام‌های زشت نخوانده و به همسایگان زیان نرسانده و مصیبت زده را شماتت نمی‌کنند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه امروز و دیروز ما در جامعه هر مشکلی داشته‌ایم در اثر سهل انگاری در وظیفه خودمان بوده است، تصریح کرد: چرا که اگر در جامعه همه به وظیفه خود عمل کنند، ما مشکلی نخواهیم داشت.

وی در ادامه به مناسبت‌های مهم هفته مثل شهادت امام حسن عسگری و سالروز امامت و خلافت حضرت مهدی (عج) و آغاز دهه فجر اشاره کرد و افزود: حرکت امامان شیعه در طول تاریخ با هدف واحد یعنی حفظ مکتب، هدایت امت، اتمام حجت، ناکام نمودن دشمنان و الگو شدن بر همگان همراه بوده است.

رحیمی با اشاره به اینکه عصر امام هادی(ع) و امام حسن عسگری (ع) عصری متلاطم و متزلزل بوده است، ادامه داد: حکومت عباسیان و تغییر پیاپی حاکمان و نزاع داخلی بر سر تصاحب قدرت سیاسی، کشور اسلامی را با بحران‌های بزرگی روبه رو ساخته بود.

وی با اشاره به اینکه امام عسگری(ع) با شش خلیفه ظالم عباسی معاصر بود، ادامه داد: امام هرگز تسلیم ستم نشد و در شرایطی که دشمن با تهاجم فرهنگی علیه مکتب حق و حامیانش با ایجاد شبهات، ساختن روحانی نماهای چون جعفر کذاب و نیز با تحریم اقتصادی و محرومیت‌های اجتماعی توطئه می‌کرد، با برنامه‌ریزی دقیق توطئه‌ها را خنثی می‌کرد.

امام جمعه ابهر تقارن دهه فجر با آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) را نیز یک تقارن با برکت دانسته و افزود: باید تلاش کنیم در این دهه با مسئله ولایت و امامت بیشتر آشنا شویم، چرا که قلب تپنده ما مسئله ولایت است.

خطیب جمعه با توصیه به مسئولان در راستای رسانه‌ای برکات و خدمات نظام گفت: مسئولان باید از توطئه‌های دشمنان پرده برداشته و با حضور در مراسمات به ویژه در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن موجب خوشحالی دوستان و یاس و نا امیدی دشمنان شوند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول