اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انقلاب اسلامی نیروی اراده و اعتقاد ملت ایران را بیدار کرد

نظریان: فتح خرمشهر آغاز فتوحات ایران بود

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاسی اعتقاد دارد: انقلاب اسلامی نیروی اراده و اعتقاد ملت ایران را بیدار کرد و فتح خرمشهر آغاز فتوحات ایران اسلامی بود.

نظریان: فتح خرمشهر آغاز فتوحات ایران بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، علیرضا نظریان ظهر امروز در نشست فرهنگی سیاسی شاهرود بیان کرد: امام راحل با پیروزی انقلاب اسلامی، در حقیقت نیروی اراده و اعتقاد ملت ایران را بیدار کرد.

وی اظهار داشت: امام با تزریق روحیه ایستادگی و مقاومت برابر استکبار، ملت ایران را مقابل تهاجم بیگانگان آماده کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: با آغاز جنگ، مردم از تمام نقاط کشور برای دفاع از میهن به خوزستان شتافتند و در مدت کوتاهی نیروی عظیم بسیج مقابل دشمن شکل گرفت.

نظریان با اشاره به پیشینه جنگ‏های ایران در سده‏های گذشته بیان داشت: بعد از کشورگشایی‏های نادرشاه افشار و تثبیت آن در دوران پادشاهان بعدی، کشور ما در اواخر دوران پادشاهان قاجار در جنگ‏ها شکست خورد و در قراردادهای ننگین قسمتی از خاک ایران جدا شد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: با این پیشینه جنگی، دشمنان بعد از انقلاب گمان کردند که می‏توانند مانند گذشته قسمتی از خاک ایران را جدا کنند، غافل از اینکه انقلاب اسلامی و رهبری آن مانند حاکمان قبلی ایران نیستند و تفکر و اعتقاد آنها بسیار متفاوت است.

نظریان تصریح کرد: استکبار با پشتیبانی از ارتش بعث، گمان می‏کرد ظرف یک هفته ایران را تصرف خواهد کرد و از این بابت خیالش راحت بود اما وقتی با دفاع جانانه مردم مواجه شد، تمام معادلاتش به هم خورد و با زمین‏گیر شدن در همان ابتدای هجوم فهمید برآوردش باطل بوده است.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: امام خمینی با منسجم کردن نیروی مردمی ایران اسلامی در قالب بسیج و هدایت آن، برابر دشمن ایستاد و با اطمینان به نیروهای جوان و متفکر در مدت کوتاهی دو عملیات بزرگ فتح‏المبین و بیت‏المقدس طرح‏ریزی و اجرا شد.

نظریان افزود: امروز ما شاهد ظهور همان جوانان با ایمان و اراده هستیم که با قدرت در سنگر علم و دانش در حال جهاد هستند و توانسته‏اند بسیاری از سنگرهای علمی جهان را با اتکا به نیروی خود فتح کنند و این نشان از آن دارد که فتح خرمشهر آغاز فتوح ایران اسلامی در جهان بود.

این مراسم، با حضور بیش از 150 نفر از جوانان و کارشناسان در مهدیه باغ‏زندان برگزار شد.

انتهای پیام/ع20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول