اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

فتح خرمشهر عراق را وادار به پذیرش شرایط ایران کرد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: فتح خرمشهر دولت عراق را که آغازگر جنگ علیه ایران بود وادار به پذیرش تمام شرایط ایران برای خاتمه جنگ کرد.

فتح خرمشهر عراق را وادار به پذیرش شرایط ایران کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ایلام اظهار داشت: سوم خرداد پرشورترین و حماسی‌ترین دوران دفاع مقدس و روز آزادسازی خرمشهر در تاریخ پر افتخار ملت قهرمان ایران است.

وی ادامه داد: فتح خرمشهر حماسه همیشه ماندگار و نماد عزت، اقتدار، استقامت، پایداری ملت قهرمان ایران و ایثار، فداکاری و شهادت طلبی دلاورمردان ارتش، سپاه و بسیج است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: دستاوردهای نظامی و سیاسی نبرد غرورآفرین بیت‌المقدس بسیار عظیم بود و در سرنوشت جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی بسیار تأثیرگذار بود و این نبرد بزرگ و پیروزمندانه جنگ بین عراق و ایران را وارد مرحله جدیدی کرد.

لطفی تصریح کرد: مرحله‌ای که دشمن بعثی در وضعیت انفعالی و نیروهای مسلح ایران را در موضع قدرت نظامی و سیاسی قرار داد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: فتح خرمشهر دولت عراق را که آغازگر جنگ علیه ایران بود وادار به پذیرش تمام شرایط ایران برای خاتمه جنگ کرد.

وی ادامه داد: یکی از نکات بسیار مهم و برجسته این نبرد این است که آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس با هیچ یک از معیارهای نظامی و نقشه‌های عملیات در اتاق‌های جنگ قابل قبول کارشناسان نظامی نبود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: صدام و حامیان خارجی او قبل از شروع عملیات، باز پس گرفتن خرمشهر توسط رزمندگان اسلام را غیر ممکن و بلکه محال می‌دانستند.

لطفی تصریح کرد: نیروهای مسلح با جانفشانی و توکل بر خداوند، امدادهای غیبی، اخلاص امام و رزمندگان  این پیروزی بزرگ و غرورآفرین تحقق یافت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: در این حادثه عظیم و تاریخ‌ساز به‌عنوان بزرگ‌ترین و ماندگارترین حماسه در تاریخ پر افتخار ملت سربلند ایران ثبت شد.

وی ادامه داد: فتح خرمشهر درس‌های عبرت‌آمیزی برای ما به ویژه نسل جوان دارد و باید حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل موجود و نسل‌های آینده این مسائل را تبیین کند.

انتهای پیام/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول