اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده تیپ ذوالفقار محمد رسول الله (ص):

هنوز ابعاد گسترده حماسه‌آفرینی‌های فتح خرمشهر گفته نشده است

خبرگزاری فارس: فرمانده تیپ ذوالفقار لشکر 27 محمد رسول الله (ص)، فتح خرمشهر را نتیجه ایثار و مقاومت رزمندگان دانست و گفت: هنوز ابعاد گسترده شجاعت و حماسه‌آفرینی‌های فتح خرمشهر گفته نشده است.

هنوز ابعاد گسترده حماسه‌آفرینی‌های فتح خرمشهر گفته نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، رضا نامی ساعتی پیش در اختتامیه رزمایش فرهنگی‌ـ ورزشی کانون‌های مساجد شهرری که با عنوان «به یاد حماسه» برگزار شد، در ارتباط با آزادسازی خرمشهر گفت: هنوز ابعاد گسترده شجاعت و حماسه‌آفرینی‌ها گفته نشده و فتح خرمشهر در نتیجه ایثار و مقاومت رزمندگان است.

فرمانده تیپ ذوالفقار لشکر 27 محمد رسول الله (ص) عنوان کرد: فداکاری‌ها و ایثارگری‌های ما این طور نباشد که تنها از سوم خرداد به عنوان واقعه تاریخی یاد کنیم بلکه باید به گونه‌ای باشد که در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و ... افراد به صورت خالصانه کار کنند تا به آن چیزی که شهدا رسیدند، ما هم برسیم.

وی در ادامه بیان داشت: ما باید افتخاری که شهدا برای ما آفریدند را بتوانیم در زندگی خود بیافرینیم.

جانشین اداره حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس نیز طی سخنانی گفت: خرمشهر نماد مقاومت و سربلندی مردم ماست و این مراسم بهانه‌ای است تا ما یادمان نرود که چه خون‌هایی بر روی زمین ریخته شد تا ما بتوانیم سرافرازانه زندگی کنیم.

سعید اردستانی عنوان کرد: حکایتی که از تاریخ جنگ به ما رسیده، لحظه‌ای است که به شهید جهان آرا می‌گویند که خرمشهر سقوط کرد و وی بسیار آرام پاسخ می‌دهد که مواظب باش دلت سقوط نکند زیرا اگر دلت سقوط نکند، خرمشهر نیز یک روز آزاد می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری نیز اظهار داشت: 50 درصد فرهنگ ایثار و شهادت مربوط به رزمندگان و جبهه‌ها بوده و 50 درصد که ما از آن غافل هستیم، مربوط به خانواده ایثارگران و شهدا است که توانستند روزهای اقتدار را در صفحه زمین ثبت کنند و سوم خردادهایی رقم بزنند و همه شاهد باشند که فرزندان روح‌الله روزهایی را به ثبت رساندند که هیچ کشوری نتوانست این کار را انجام دهد.

حسین نصرالله گفت: جنگ 33 روزه لبنان در جنگ 34 روزه خرمشهر جا داشت، روزی که مردم خرمشهر با کمترین امکانات ایستادگی کردند تا این روز را به ثبت برسانند.

در پایان این برنامه از برگزیدگان رزمایش به یاد حماسه تجلیل به عمل آمد و شرکت‌کنندگان با نثار شاخه گل و قرائت فاتحه بر سر مزار شهدای گمنام حاضر شدند.

این گزارش حاکی است، اختتامیه رزمایش فرهنگی ورزشی کانون‌های مساجد شهرری با عنوان «به یاد حماسه» با حضور فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا برگزار شد.

اختتامیه رزمایش به یاد حماسه با حضور مدیر فرهنگی هنری منطقه 20، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری، جانشین اداره حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، رضا نامی فرمانده تیپ ذوالفقار محمد رسول الله (ص) برگزار شد.

انتهای پیام/س20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول