اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر حزب مؤتلفه اسلامی در استان بوشهر:

فتح خرمشهر کار کوچکی نبود که فراموش شود

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر حزب مؤتلفه اسلامی در استان بوشهر گفت: دلاوری و ایثارگری رزمندگان در فتح خرمشهر کار کوچکی نبود که بدست فراموشی سپرده شود.

فتح خرمشهر کار کوچکی نبود که فراموش شود

عبدالله فاتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر بیان کرد: سوم خرداد امسال که در نخستین روز ماه رجب، مقارن با سالگرد ولادت امام باقر (ع) واقع شده بود، شادی‌های این ماه خجسته را مضاعف کرده است. 

رئیس دفتر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: ‌سوم خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است و با این بیان امام خمینی (ره) که خرمشهر را خدا آزاد کرد جایگاه ویژه‌ای بین امدادهای غیبی پروردگار در جبهه‌های حق علیه باطل پیدا کرد.

وی ادامه داد: به اسارت گرفتن 30 هزار نفر از نیروهای مسلح خصم در کنار مرز دشمن با داشتن پشتیبانی توپخانه‌ای و هوایی و نقش کلیدی حفظ خرمشهر برای صدام متجاوز که گفت اگر ایران خرمشهر را آزاد کند کلید بصره را به او می‌دهم و ارتباط آن با حیثیت و روحیه نیروهای دو طرف کار کوچکی نبود که بدست فراموشی سپرده شود.

فاتحی اظهار داشت: بنابراین از صدا و سیمای جمهوری اسلامی و دست‌اندرکاران امور فرهنگی و حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس که هر ساله این روز را گرامی داشته و با پخش تصاویر صحنه‌های غرورانگیز و بیان خاطرات آن، نسل سوم و چهارم انقلاب را متوجه الطاف الهی نسبت به مدافعان حق و اضمحلال باطل می‌گردانند قدردانی می‌شود.

رئیس دفتر حزب مؤتلفه اسلامی دفتر بوشهر گفت: این روز ماندگار در تاریخ مبارزات ایران را به هموطنان عزیز و همه رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس به ویژه رزمندگان و جانبازان و خانواده‌های معزز شهدای عملیات بیت‌المقدس در سال 1361 تبریک می‌گوییم و به روان شهدای این روز درود می‌فرستیم.

فاتحی در بخش دیگری از این گفت‌وگو افزود: نخستین روز ماه رجب مزین شده است به ولادت پنجمین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت امام باقر (ع)، حلول این ماه شریف که ماه تمرین و آمادگی مؤمنین برای ورود و بهره‌برداری از ماه مبارک رمضان است بر مسلمانان به ویژه دوستداران علم و تقوا و شیفتگان فضیلت و معنویت تبریک می‌گویم.

وی گفت: امام باقر (ع) که در اول ماه رجب سال 57 هجری قمری جهان را به نور خود روشن کرد چهار سال بعد در نبرد نابرابر حق و باطل در کربلا حضور داشت و از نزدیک مظلومیت و شهادت امام زمان خود و بستگان خویش و طعم تلخ اسارت خود و هم‌سالان، پدر، عمه و سایر بازماندگان واقعه کربلا را مشاهده کرد سال‌ها بعد در فرصتی که پیش آمد به توسعه علوم و معارف دین و ترویج مکتب اهل‌بیت(ع) پرداخت و ادامه کار را به فرزند برومندش امام صادق (ع) واگذار کرد و از این بابت تشیع در عبور از موانع و روند تاریخی خود که منشأ انقلاب عظیم اسلامی در کشور عزیزمان ایران و به تبع آن بیداری مسلمین و مطالبات حق‌طلبانه مستضعفین جهان از ستمگران شد مدیون زحمات و خدمات این دو امام بزرگوار است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول