اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور:

25 هزار دوره آموزشی قرآن در کشور برگزار شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور گفت: در سال گذشته بیش از 25 هزار دوره آموزشی در سطوح مختلف قرآن کریم در کشور برگزار شد.

25 هزار دوره آموزشی قرآن در کشور برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی قره‌شیخلو عصر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل از شاخص‌ترین استان‌های کشور در حوزه آموزش، تبلیغ و ترویج قرآن کریم است و جز استان‌های نمونه در انجام مأموریت‌های سازمان دارالقرآن کریم به شمار می‌رود.

وی به سه مأموریت اصلی این سازمان اشاره کرد و افزود: بحث توسعه آموزش‌های قرآن در کشور از اهم فعالیت‌های این سازمان است و به جرأت می‌توان گفت سازمان دارالقرآن پیشکسوت‌ترین دستگاه قرآنی است که بیش از سه دهه است در این حوزه فعالیت می‌کند.

قره‌شیخلو از برگزاری 30 عنوان دوره آموزشی، مقدماتی، کارآموزی، تخصصی و تربیت معلم و داور و مدرس خبر داد و خاطر نشان کرد: در سطح کشور با یک ظرفیت خوب این برنامه‌ها در استان‌ها طراحی شده و در حال اجرا است که با شکل‌گیری این شبکه بزرگ آموزشی بخشی از نیازمندی‌های مردم کشورمان در امر آموزش قرآن برطرف شده است.

این مسئول مأموریت دیگر این سازمان را ساماندهی مشارکت‌های مردمی در حوزه قرآنی اعلام کرد و بیان داشت: در این زمینه و با هدف جلب و جذب مشارکت‌های مردمی فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده به طوری که سعی داریم به مانند پیشینه حرکت خودجوش مردمی در ماه محرم و عزاداری سیدالشهدا فعالیت‌های حوزه قرآنی را نیز به شکل منسجم حالت مردمی و غیردولتی ببخشیم.

وی تصریح کرد: همان‌گونه که در ماه محرم صدها میلیارد تومان در یک شبکه عمومی و اجتماعی صرف کارهای خیرخواهانه می‌شود در مورد قرآن کریم نیز می‌توان از چنین ظرفیتی بهره گرفت که این حرکت نیاز به فرهنگ‌سازی و حرکت‌های قابل قبول دارد.

به گزارش فارس، رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ما باید به سمتی برویم که فضاهای قرآنی شکل مردمی گرفته و خود مردم در موضوع قرآن سرمایه‌گذاری کنند.

 

یک هزار و 700 مؤسسه قرآنی در کشور فعال است

قره‌شیخلو از فعالیت یک هزار و 700 مؤسسه قرآنی به شکل مردمی در کشور خبر داد و گفت: در کنار آن بیش از دو هزار و 200 خانه قرآنی در مناطق روستایی نیز با حرکت‌های مردمی و اقدام جدی آنها اداره می‌شود.

وی افزود: در استان اردبیل نیز بیش از 160 مؤسسه قرآنی شکل گرفته و در راستای ترویج و نهادینه شدن مبانی قرآنی به ویژه حوزه آموزش فعالیت می‌کنند.

قره‌شیخلو ایجاد این فضا را مثبت و رفع نیازهای مختلف در این حوزه تأثیرگذار توصیف کرد و اظهار داشت: ما معتقدیم توسعه مراکز باید با برنامه‌ریزی مدون و همراه با نگرش اصلاحی و درست باشد.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: نگاه ما به این مؤسسات نگاه ارتقای کیفی در برنامه‌ها و اجرای آنها است و کاری که در این راستا انجام می‌دهیم کمک از ظرفیت‌های مجموعه‌های خیریه و افراد نیکوکار است.

 

انجمن خیرین قرآنی راه‌اندازی می‌شود

قره‌شیخلو از آغاز حرکت جدی برای تشکیل انجمن خیرین قرآنی خبر داد و خاطر نشان کرد: این انجمن از بهمن ماه سال گذشته فعالیتش را آغاز کرده و امسال سعی داریم در قالب هیئت امنایی در شهرهای مختلف کشورمان این انجمن فعالیت داشته باشد.

وی اضافه کرد: شعار این انجمن «هر ایرانی یک خیر قرآنی» می‌باشد که با این شعار در صدد جذب حداکثری خیرین و نیکوکارانی هستیم تا متناسب با نیاز مالی در توسعه برنامه‌های قرآنی این افراد مشارکت کنند.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور در پایان سخنان خود ادامه داد: اگر تنها یک درصد جمعیت کشور عضو این انجمن شوند و ماهانه هزار تومان کمک مالی داشته باشند، سالانه بالغ بر 10 میلیارد تومان کمک مردمی جمع می‌شود که این آمار و ارقام در توسعه برنامه‌های قرآنی بسیار مؤثر می‌باشد.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول