اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش کوهبنان:

آموزش ‌قرآن در مدارس رونق گرفته است

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش شهرستان گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران‌، سفارش مقام معظم رهبری بحث آموزش ‌قرآن در مدرسه‌های کشورمان رونق فراوانی گرفته است.

آموزش ‌قرآن در مدارس رونق گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، مراسم جشن سپاسگزاری از قرآن ویژه ‌دانش‌آموزان مقطع سوم ابتدایی مدرسه‌های دخترانه و پسرانه ظهر امروز در سالن اجتماعات ‌کانون فرهنگی و تربیتی ‌نرجس شهرستان کوهبنان برگزار شد.

احمد نیکخواه رئیس آموزش و پرورش شهرستان کوهبنان در این آیین گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران‌، سفارش مقام معظم رهبری بحث آموزش ‌قرآن در مدرسه‌های کشورمان رونق فراوانی گرفته است.

وی افزود: خداوند‌ به قرائت کننده قرآن پاداشی بزرگ می‌دهد، این جا است که  پیامبر اکرم (ص) فرمودند، "هر کس برای رضای خدا و آگاهی عمیق در دین، قرآن بخواند، ثواب ملائکه و انبیاء و رسولان را دارد".

نیکخواه ابراز داشت: این کتاب ‌الهی و انسان‌ساز می‌تواند مردم را به بهترین شکل‌ هدایت کند، پس‌این کتاب برای همه مردم هدایت است، اما متقین هستند که از این کتاب بهره می‌برند، مانند اینکه خورشید برای هم قابل استفاده است، اما افراد بینا از آن بهره می‌برند.

حجت‌الاسلام محمودی استاد حوزه و دانشگاه نیز در این آیین اظهار داشت: با توجه به اینکه ابزار هدایت قرآن تأمل، فکر و اندیشه در آیات الهی است، بنابراین ابزار شفای قرآن قدرت جذب آن است.

وی افزود: قرآن با جذب خود، دل‌ها را خانه ‌تکانی می‌کند، با آن جذبی که این کتاب مبین دارد، آلودگی‌ها را از دل بیرون می‌ریزد، کاربرد جذب قرآن در شفای قرآن است، پیامبر اکرم (ص) برنامه هدایتی خویش را در میان مردم عصر جاهلیت از راه جذب قرآن اجرایی کرد.

محمودی تصریح کرد: قرآن هدایت است، برای کسانی که سرمایه خرید داشته باشند، قرآن انسان را به تجارت دعوت می‌کند که مال و جان خود را بفروشیم و بهشت‌، مغفرت و سعادت ابدی را بخریم.

به گزارش فارس در پایان مراسم از قاریان برتر مدرسه‌های دخترانه و پسرانه شهرستان کوهبنان قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول