اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی ایرانشهر

کمبود مربی مجرب نقطه ضعف در آموزش قرآن به کودکان است

خبرگزاری فارس: کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی ایرانشهر گفت: کمبود فضاهای آموزشی و کمبود مربیان آموزش دیده و مجرب از نقاط ضعف در زمینه آموزش قرآن به کودکان است.

کمبود مربی مجرب نقطه ضعف در آموزش قرآن به کودکان است

مسلم خدابخشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: تاکنون در زمینه آموزش قرآن به کودکان و خردسالان تا حدی که باید کار نشده و کارهای ریشه‌ای و پایه‌ای به حد اعلای خود نرسیده و از جانب مسئولان بسترسازی نشده و برنامه‌ها و بودجه‌های لازم از جانب نهادهای مربوطه در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: نقاط قوت در آموزش قرآن به خردسالان، استفاده نهادها و مؤسسات قرآنی از مربیان مجرب و آموزش دیده که با روش‌های مختلف آموزش قرآن آشنا هستند، است.

کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی ایرانشهر بیان کرد: بیش از 250 نفر از مربیان قرآن در سال 90 به روش استاد محسنی آموزش قرآن به خردسالان را گذرانده‌اند. 

خدابخشی نقاط ضعف در زمینه آموزش قرآن به کودکان را کمبود فضاهای آموزشی، کمبود نرم‌افزارها و کتب آموزش قرآن و کمبود مربیان آموزش دیده و مجرب عنوان کرد و بیان داشت: در زمینه آموزش قرآن به کودکان باید یک مجموعه واحد به ‌صورت محوری و با یک برنامه واحد و محوری کار آموزش به خردسالان را انجام دهند ولی تاکنون چنین نهادی تاسیس نشده است.

وی دارالقرآن و بهزیستی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را از جمله نهادهای مؤثر در آموزش قرآن به خردسالان معرفی کرد و افزود: دارالقرآن الکریم با تاسیس مؤسسات و مراکز قرآنی و سازمان بهزیستی با مجوز دادن به مهد قرآن‌ها اقدامات مفیدی را در زمینه آموزش قرآن به نونهالان و بسترسازی برنامه‌های قرآنی و رشد معنویات قرآنی در بین دانش‌آموزان با آموزش و پرورش در سطح مدارس ایجاد کرده‌اند.

این کارشناس قرآن با استناد به منویات مقام معظم رهبری که باید 20 میلیون حافظ در کشور وجود داشته باشد و برنامه‌های حفظ قرآن باید در بین مدارس و دانش‌آموزان با جدیت دنبال شود گفت: آموزش و پرورش در این راستا برنامه‌های خوبی را در سطح کشور اجرا کرده است.

خدابخشی تصریح کرد: همه‌ نهادهای قرآنی مربوطه و مؤسسات فعال در زمینه آموزش به قرآن یکپارچه شوند و از تخصص افراد استفاده شود و در زمینه‌های مفاهیم، ترجمه و حفظ برنامه‌ریزی کنند و فعالیت‌های قرآنی را بالا ببرند و نهاد واحدی در بخش نونهالان تاسیس شود.

وی گفت: به ‌منظور توسعه فضای آموزشی می‌توان از اداره اوقاف و خیرین در زمینه آموزش به خردسالان استفاده کرد و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های چند سال اخیر در زمینه آموزش قرآن به خردسالان و پایه‌گذاری مناسب بتوانیم در سال‌های آینده به آموزش قرآن در سراسر کشور رونق ببخشیم با توجه به اینکه آموزش قرآن در سنین کودکی همانطور که در روایات آمده مانند حک شدن نقش بر روی سنگ است.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول