اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دار‌القرآن کشور:

نگارش و آموزش قرآن باید تابع یک سیستم واحد باشد

خبرگزاری فارس: رئیس دار‌القرآن الکریم کشور گفت: ما در سیستم آموزش کشور هنوز یک سیستم واحد آموزشی در نگارش آموزش نداریم که این امر باید اصلاح شود.

نگارش و آموزش قرآن باید تابع یک سیستم واحد باشد

مهدی قره شیخلو در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما در حوزه رسم‌الخط قرآن باید به یک رسم‌الخط واحد دست پیدا کنیم چرا که این همه تناقض و تضاد در آموزش‌ها سبب سردرگمی آموزشگران می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ما باید آموزش قرآن را به مردم ساده و آسان جلوه دهیم، خاطرنشان کرد: سهل کردن آموزش‌ها و نگارش رسم‌الخط واحد سبب حذف تضاد‌ها در آموزش قرآن خواهد شد.

رئیس دار‌القرآن الکریم کشور با یادآوری اینکه سه دهه در آموزش‌های قرآن پشت سر گذاشته شده و وارد دهه چهارم انقلاب شده‌ایم، گفت: امروز ما رقبایی مانند ماهواره و اینترنت داریم و باید برنامه‌ای بیندیشیم تا در حوزه قرآن و فرهنگ بتوانیم با این رقبا مقابله کنیم.

قره‌شیخلو یادآور شد: صرف آموزش روخوانی به تنهایی در قر‌آن‌دانی و قرآن‌باوری کافی نیست و باید آموزش‌ها را به سمت کاربردی کردن قرآن در زندگی مردم پیش ببریم.

این مسئول با تاکید بر اینکه مردم باید زندگی خود را با آموزش‌های قرآنی تطبیق دهند، افزود: لازمه این امر این است که خودمان توانمندی‌ خود را در بخش مفاهیم قرآن افزایش دهیم و تنها معلم روخوانی قرآن نباشیم.

رئیس دار‌القرآن الکریم کشور در ادامه سخنان خود بیان داشت: معلمان قرآن در صدر اسلام مردم را در تمام امور زندگی راهنمایی می‌کردند و اگر مردم نیاز به مشاورینی داشتند مسایل خود را با این معلمان در میان می‌گذاشتند.

قره‌شیخلو تصریح کرد: لازم است تا معلمان قرآن ما این خصیصه را در خود احیا کنند و قرآن‌آموز ما بتواند گفتار و رفتار خود را کاملا قرآنی کند.

وی همچنین تعامل دستگاه‌ها با یکدیگر در گسترش فعالیت‌های قرآنی را یادآور شد و گفت: دار‌القرآن کشور در نامه‌ای به آموزش و پرورش در ایام راه‌اندازی مدارس قرآنی اعلام همکاری با این نهاد را مبنی بر الزام معلمان قرآنی به مدارس انجام داد و ما این آمادگی را داریم تا معلمان خود را به مدارس قرآنی اعزام نماییم.

رئیس دار‌القرآن الکریم کشور در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: باید نگاه ما در بحث گسترش آموزش قرآن نگاه هم‌افزایی و هم‌فکری باشد و اگر این اتفاق شایسته در کشور صورت گیرد سرعت آموزش قرآن در کشور چندین برابر شده و علاوه بر آن کیفیت بالای قرآن آموزی را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول