اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر بهداشت:

دوره تخصص پزشک خانواده راه‌اندازی می‌شود/ راه‌اندازی سومین دانشگاه طب سنتی

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تخصص پزشک خانواده سال آینده در کشور راه‌اندازی می‌شود، گفت: پزشک خانواده‌هایی که مورد تأیید هستند و منجر به ارتقای سلامت مردم می‌شوند، می‌توانند بدون آزمون وارد دوره تخصصی پزشک خانواده شوند.

دوره تخصص پزشک خانواده راه‌اندازی می‌شود/ راه‌اندازی سومین دانشگاه طب سنتی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مرضیه وحید‌دستجردی پیش از ظهر امروز در پنجمین همایش با قدردانی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: صباحی در این مدت کوتاه حضور در دانشگاه تحولات جدی و پیشرفت‌های چشمگیر را به وجود آورده است.

وی افزود: کرمان با مردان خوب و خطه حاصلخیز تأثیرگذاری شگرف در سراسر کشور دارد و باید نقش و جایگاه بالایی در علوم پزشکی و خدمات به مردم ایفا کند، زیرا کرمان و کرمانی‌ها نشان دادند که جایگاه بالا و قطب علمی در کشور محسوب می‌شوند.

وحید‌دستجردی تصریح کرد: فعالیت دانشگاه‌های علوم پزشکی در کرمان، جیرفت، رفسنجان و بم نشانگر ظرفیت کرمان در زمینه علوم است که توانسته بیشترین تعداد دانشگاه علوم پزشکی را در خود جای دهد.

وی با بیان اینکه در هیچ یک از استان‌های کشور به اندازه کرمان دانشگاه علوم پزشکی وجود ندارد، اذعان داشت: انتظار می‌رود که این دانشگاه‌ها در زمینه آموزش خدمات، تحقیقات و فناوری در کشور الگو باشند.

وحیددستجردی تصریح کرد: از نظر استاندارد آموزشی و شاخص‌های تحقیقاتی و رضایتمندی مردم از خدمات باید در رتبه نخست در کشور باشد.

وی عنوان کرد: در استان کرمان بیش از 2 هزار تخت در حال ساخت است و 520 تخت در شش سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

وحیددستجردی افزود: در استان کرمان با توجه به تعداد تخت‌های درحال ساخت و بهره‌برداری شده به حد مطلوب می‌رسیم.

وی ابراز داشت:‌ 284 خانه بهداشت در استان کرمان ساخته شده است و از نظر مراکز بهداشتی وضعیت مطلوب است و 84 مرکز بهداشت احداث شده و 20 مرکز بهداشت و 80 خانه بهداشت در حال ساخت است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: با احداث این مراکز شبکه درمانی بهداشتی کرمان تکمیل می‌شود.

وحیددستجردی با اشاره به پنج دانشکده در حال ساخت در استان کرمان بیان داشت: دانشجویان نیروهای مستعد و باهوش و استادان و نیروی انسانی بسیار قوی در این خطه حضور دارند که از بالاترین نمره و شاخص در آزمون‌های کشوری برخوردار هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان در صدر دانشگاه‌های کشور قرار داشته باشد، تصریح کرد: باید رضایتمندی مردم را جلب کنیم.

وحیددستجردی خاطرنشان کرد: یادگیری الکترونیکی باید در خدمت این اهداف به کار گرفته شود.

وی افزود: آموزش‌های مجازی در علوم پزشکی به کار گرفته می‌شوند و رشته‌ها و رشته‌های میان رشته‌ای دانشکده‌های مجازی در کشور وجود دارد و چند دانشگاه نیز به صورت مجازی نیرو تربیت می‌کنند.

وزیر بهداشت ابراز داشت: با یادگیری الکترونیکی تعداد زیادی از فراگیرندگان با کم‌ترین هزینه زیر پوشش قرار می‌گیرند و باید نیروهای انسانی را در این زمینه آموزش دهیم و از آن‌ها بهره‌گیری کنیم.

وحیددستجردی عنوان کرد: یادگیری الکتریکی را امروزه در برنامه پزشک خانواده و ارجاع داریم.

وی با اشاره به استقرار نظام ‌ارجاع در سه استان کشور افزود: برنامه‌ریزی ما به این صورت است که قبل از پایان سال در تمام نقاط کشور این برنامه را آغاز کنیم.

وحیددستجردی با اشاره به اینکه استان کرمان باید پیشرو در نظام ارجاع و پزشک خانواده باشد، گفت: آموزش نیروهای انسانی با آموزش‌های یادگیری از راه دور و همچنین در سیستم تعدادی پزشک خانواده در حال گرفتن آموزش‌هایی هستند که بخشی از آن مجازی است.

وی با اشاره به مصوبه ایجاد تخصص پزشک خانواده در کشور گفت: باید بیشترین بها را به پزشک خانواده دهیم، زیرا ارائه خدمات باید منجر به عدالت سلامت شود.

وحیددستجردی با بیان اینکه تخصص پزشک خانواده در ایران راه‌اندازی می‌شود، گفت: در سال آینده ورودی پزشک خانواده که خاص هستند را داریم.

وی تصریح کرد: پزشک خانواده‌ای که در مراکزی کار می‌کند و مورد تأیید هستند و منجر به ارتقای سلامت مردم می‌شود و فعالیت آن‌ها مورد نظارت مردم قرار می‌گیرد، می‌توانند بدون آزمون وارد دوره تخصصی پزشک خانواده شوند.

وحیددستجردی ابراز داشت: بسیاری از برنامه‌ها در تخصص پزشک خانواده به صورت مجازی و الکترونیکی از راه دور است و ما بهره‌های فراوانی از برنامه یادگیری الکترونیکی می‌بریم.

وی خاطرنشان کرد: فضای بسیار وسیع برای آموزش الکترونیکی وجود دارد و می‌توانیم آموزش عمومی مردم را از طریق مجازی داشته باشیم.

وزیر بهداشت عنوان کرد: با وجود چهار دانشگاه علوم پزشکی، استادان و نیروهای فرهیخته و دانشجویان و مسئولان دلسوز در استان کرمان می‌توانیم این خطه را به عنوان قطب توسعه آموزش‌های الکترونیک در کشور داشته باشیم و از آن بهره ببریم و کرمان پیشتاز راه‌های نو باشد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سومین دانشگاه طب سنتی ایران در کرمان عنوان کرد: طب سنتی بر خلاف نام خود از فناوری‌های نوین است و راه‌اندازی دانشکده طب سنتی کار بزرگ نوینی است که باید در سرتاسر کشور توسعه یابد.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول