اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس:

گفتمان غرب باید مبتنی بر مذاکرات سازنده و برابر باشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: زمان زورگویی‌ها به پایان رسیده و غربی‌ها باید مذاکرات سازنده برابر و عادلانه را در دستور کار خود قرار دهند.

گفتمان غرب باید مبتنی بر مذاکرات سازنده و برابر باشد

جواد آرین‌منش، صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: دور دوم مذاکرات ایران و گروه 1+5 در حالی آغاز می‌شود که جمهوری اسلامی ایران نسبت به گذشته، دارای اقتدار بیشتری است و در مقابل غربی‌ها دچار بحران و تزلزل شده‌اند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سوم خردادماه، برای ایرانیان یادآور موفقیت‌های عظیم در عرصه نظامی و رشادت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و جان‌فشانی‌ها است و این‌بار ایرانیان در سوم خرداد سال‌ جاری، در عرصه علمی و فناوری، اقتدار خود را به رخ جهانیان می‌کشند.

آرین‌منش تاکید کرد: شرایط منطقه خاورمیانه و هم‌چنین اوضاع داخلی کشورهای غربی، نسبت به قبل، کاملاً تفاوت کرده است و این موضوع، قطعاً در روند مذاکرات ایران و 1+5 تاثیرگذار است.

وی افزود: اروپا در حال حاضر با اقتصادی بحران‌زده، دست‌ و پنجه نرم می‌کند و حجم گسترده نارضایتی‌های مردمی نیز، اقتدار و ابهت سابق اروپا را زیر سوال برده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، آمریکایی‌ها نیز در عراق و افغانستان، با شکست مواجه شده‌اند و توطئه‌های اخیر آنها در سوریه نیز، با هوشیاری مردم، تاکنون ثمری نداشته است.

آرین‌منش یادآور شد: پیروزی اسلام‌گرایان در مصر و تونس و لیبی، همه حکایت از این دارد که دوران زورگویی و تک‌گویی به پایان رسیده و غرب باید گفتمان خود را به سوی مذاکرات سازنده، عادلانه و برابر تغییر دهد، زیرا گفتمان سابق آنها دیگر کارایی ندارد.

وی با اشاره به موضع مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات قبلی، ادامه داد: ایران، همواره از دریچه حفظ استقلال و آزادی خود به این مذاکرات نگریسته و 1+5 نیز باید با درک این موضوع و به رسمیت شناختن حقوق قانونی ملت ایران، موضع خود را در مذاکرات تغییر دهند.

نایب ‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شیطنت مقامات صهیونیست در آستانه مذاکرات بغداد، تصریح کرد: صهیونیست‌ها موقعیت خود را در منطقه کاملاً در خطر می‌بینند و در حال حاضر آخرین تلاش‌های مذبوحانه خود را برای کارشکنی در مذاکرات ایران و غرب را انجام می‌دهند.

آرین‌منش گفت: عوامل متاثر از صهیونیسم در منطقه خاورمیانه، مانند وزارت خارجه عربستان، جوسازی‌های ناآگاهانه‌ای را علیه ایران انجام داده‌اند، اما این کارشکنی‌ها تاثیری در عزم و اراده مردم ایران ندارد.

وی در پایان افزود: 1+5 باید در مذاکرات بغداد، اعتماد ایران را جلب کند و راهکارهایی قانونی، برای حل مسئله هسته‌ای ایران ارائه کند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول