اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وحید یامین‌پور در گردهمایی فعالان فضای مجازی کرمان:

134 نفر در 5 ماه آخر دولت خاتمی‌ بورسیه دکترا شدند

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه گفت: در پنج ماه آخر دولت خاتمی 134 نفر کاملاً عجولانه بورسیه دکترا شدند که 132 نفر از آنها اعضای رسمی دفتر تحکیم وحدت بودند.

134 نفر در 5 ماه آخر دولت خاتمی‌ بورسیه دکترا شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، وحید یامین‌پور در نخستین گردهمایی فعالان و جهادگران فضای مجازی استان کرمان اظهار داشت: آسیبی که بحث جهاد سایبری پیدا کرده روشن نبودن مسیر این جهاد و جنگ سایبری است و هنوز برای این موضوع تلقی کار فرهنگی کلیشه‌ای و پر کردن وقت مطرح است.

یامین‌پور افزود: پیش از سال 88 عرصه سایبری و همچنین مجاهدان سایبری وجود داشتند و رهبر معظم انقلاب از اوایل دهه هفتاد بحث ناتوی فرهنگی را مطرح کردند اما مسئولان این حرف‌ها را جدی نگرفتند.

وی تصریح کرد: عمق ماجرای تهاجم فرهنگی برای بسیاری روشن نبود و افرادی تصور می‌کردند باید در عرصه‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی از انقلاب دفاع کنند.

یامین‌پور اذعان داشت: حوادث سال 88 موجب شد تا همه به این فکر فرو بروند چه اتفاقی افتاد تا بسیاری از جوانان این مملکت اهداف اصلی انقلاب را زیر سئوال ببرند و از همان زمان عده‌ای متوجه شدند که ناتوی فرهنگی حساس‌تر از حد تصورشان است.

وی گفت: هیچ نظریه‌پردازی در جهان و در عصر کنونی مباحث نظامی را به صرفه نمی‌داند و تنها عامل سقوط فرهنگ‌ها نفوذ به آنها از داخل است.

یامین‌پور تأکید کرد: هسته مرکزی و جوشش انقلاب اسلامی کانون فرهنگی آن است و حتی امام خمینی (ره) فرمودند"انقلاب اسلامی از بیرون از بین نمی‌رود بلکه اگر قرار باشد نابود شود از داخل این اتفاق می‌افتد".

وی بیان داشت: رهبری در دو سطح نخبگان و خواص و عموم مردم توجهات را به سمت تهاجم فرهنگی سوق دادند.

یامین‌پور افزود: تلفات ناتوی فرهنگی پس از انتخابات سال 88 خود را نشان داد که بخشی از مردم حاضر در خیابان‌ها امثال ما بودند و حتی در بعضی مواقع شعارهای ضد انقلابی و ضد اسلامی سر نمی‌دادند.

وی اذعان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود انجام کارهای فرهنگی زیاد شاهد این هستیم که عده‌ای از نسل انقلاب دچار نابودی فکری شدند.

یامین‌پور گفت: پس از انتخابات 88 عده‌ای در مقابل نظریات اسلام، انقلاب و امام خمینی (ره) دچار مسمومیت فکری شده‌اند.

وی تصریح کرد: بعد از انتخابات 88 ساز و کارهای اصلی نظام توان مواجهه با فتنه را نداشتند و حتی به سوی انقلاب هجمه می‌بردند.

یامین‌پور عنوان کرد: صدا و سیما به صورت جدی در فتنه 88 دست داشت زیرا کوتاهی کردن در امر فتنه و آموزش مردم بخشودنی نیست و سینما، مطبوعات، صدا و سیما و آموزش عالی همگی مسئول هستند.

وی اذعان داشت: باید دید که چند درصد اساتید دانشگاه‌های ما حزب‌اللهی هستند و در چند درصد هیئت‌های علمی اجازه ورود به حزب‌اللهی‌ها را می‌دهند.

مجری سابق برنامه دیروز، امروز، فردا خاطر نشان کرد: رسانه، سینما و آموزش کشور از سال‌های بسیار دور در دست روشنفکران لیبرال بوده است و این روشنفکران قبل از انقلاب جایی در بین مردم نداشتند.

یامین‌پور بیان کرد: بعد از جنگ تحمیلی مصرف رسانه‌ای در کشور بالا رفت و با حضور رسانه‌های جدید مانند ویدیو، اینترنت و ماهواره این مصرف بیشتر هم شد.

وی گفت: به آن اندازه که در دولت‌های گذشته در فربه کردن شکم مردم دقت کرده‌ایم به آموزش و تربیت آنها توجه نداشتیم و این امری کاملاً عمدی بوده است.

یامین پور اذعان داشت: باید دید چه کسانی در زمان اصلاحات بورسیه دکترا دانشگاه‌های خارجی بوده‌اند و اکنون در حال بازگشت به کشور هستند تا بتوانند بر جوانان تأثیر بگذارند.

وی بیان داشت: در پنج ماه آخر دولت خاتمی 134 نفر کاملاً عجولانه بورسیه دکترا شدند که 132 نفر از آنها اعضای رسمی دفتر تحکیم وحدت بودند.

یامین‌پور تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی میلیون‌ها تومان صرف هزینه‌های این افراد در خارج از کشور کرده است و نخستین بحث آنها در زمان بازگشت زیر سئوال بردن احکام اسلامی و غرب‌ستایی است.

وی اذعان داشت: دهه 70 دهه رو دست خوردن انقلاب از افرادی بود که با انقلاب زاویه داشتند و هماورد نداشتن جریان اصلاحات در آن دوران موجب سرمستی آنها شده بود.

یامین‌پور گفت: از ابتدای دهه 80 رهبری خطاب به دانشجویان از سیستم گلایه کردند تا آنها راهکاری را جایگزین آن کنند و شخصاً به تربیت نسل جوان پرداختند.

وی عنوان کرد: جوانان امروز در عرصه سایبری به شدت غرب را عصبانی کرده‌اند و به هیچ وجه در مقابل جریان اصلاحات نیز تحقیر نمی‌شوند و اکنون از نظر ما بسیاری از رفتار اصلاح‌طلبان مسخره قلمداد می‌شود.

یامین‌پور ابراز داشت: عمق فرهنگی، بینش و تعهد جوانان امروز ما قابل قیاس با جوانان دهه شصت نیست، زیرا نسل امروز توسط رهبری حکیم و فرزانه و در دوران هجمه‌های فرهنگی بسیار زیاد تربیت شده‌اند.

وی افزود: در مواجهه با پدیده‌های جدید فرهنگی تلفات داریم اما ما در مساجد، منبرها و تکایا باقی نماندیم و دچار جاماندگی فرهنگی نشدیم و اکنون در فضای سایبر و دنیای مجازی جلوتر از دنیا هستیم و به همین دلیل جریان روشنفکری از این اوضاع به شدت عصبانی است.

یامین‌پور تصریح کرد: هرجا دچار حس جهادی شدیم و احساس کردیم صحنه نبرد در پیش است، انقلاب در آن جا رخ نشان می‌دهد.

وی گفت: آینده به طور قطع از آن جریان حزب‌الله است و هنوز جای پیشرفت‌های بسیار زیادی در فضای سایبری وجود دارد و هم اکنون جریان لیبرال و غرب‌گرا در زاویه قرار دارند.

یامین‌پور خاطرنشان کرد: فرزندان امام خامنه‌ای به صورت روشنی توانایی به دوش کشیدن بار انقلاب را به دلیل افزایش عمق بینش دارا هستند.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول