اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان

بی‌احترامی به قانون منجر به فتنه 88 شد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان علت فتنه 88 را بی‌احترامی به قانون ذکر کرد و گفت: آسیب‌شناسی حقوقی باید در کشور انجام شود.

بی‌احترامی به قانون منجر به فتنه 88 شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جواد کمالی ظهر امروز در آیین جشن روز وکیل و استقلال کانون وکلا اظهار داشت: سازماندهی کانون وکلای استان کرمان کار ارزشمندی است.

وی افزود: اسلام بیش از تمام ادیان به مسئله آزادی بشر و اجرای قانون اهمیت می‌دهد و برای کوچکترین موجودات زنده هم حق قائل می‌شود.

کمالی شعور اجتماعی را در توسعه و تعمیم حقوق مؤثر دانست و ابراز داشت: باید شعور اجتماعی افزایش یابد و به قانون احترام  گذاشته شود تا بتوانیم، حقوق فردی، اجتماعی و خصوصی را تأمین کنیم.

وی با اشاره به آیه 19 سوره بقرة اظهار داشت: در این آیه 19 مورد دلیل و استناد قانونی مشخص شده است.

کمالی تصریح کرد: اسلام فقط به حقوق جامعه بشری توجه نکرده است، بلکه به حقوق تمام موجودات توجه دارد.

وی افزود: در شرایط کنونی شعار حقوق بشر به زیبایی و با صدای بلند اعلام می‌شود، اما در عمل راه خطا را پیش می‌برند که بی‌اعتنایی به کشتار مردم در فلسطین و بحرین از جمله این موارد است.

کمالی توطئه علیه ایران را که پس از انقلاب اسلامی تاکنون 31 انتخابات، برگزار کرده است و حمایت از کشوری مانند عربستان که حتی یک انتخابات هم نداشته است را جفای به جامعه بشری و حقوق انسانی دانست.

وی تصریح کرد: باید تحقیق و پژوهش بر اساس متن‌های اسلامی در حوزه قانون صورت گیرد تا احترام به قانون و قانون‌گذار افزایش یابد.

کمالی علت فتنه 88 را بی‌احترامی به قانون ذکر کرد و بیان داشت: آسیب‌شناسی حقوقی باید در کشور انجام شود.

وی از پیشکسوتان حوزه حقوقی خواست تا عملکرد خود را مستند کنند و ابراز داشت: مستندسازی مسائل قانونی برای گره‌گشایی مسائل حقوقی جامعه مؤثر است.

انتهای پیام/پ10‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول