اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب مردم جیرفت در مجلس نهم هشدار داد

ایجاد سدهای متعدد در سرشاخه‌های هلیل‌رود عامل نابودی جازموریان

خبرگزاری فارس: منتخب مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس نهم گفت: ایجاد سدهای متعدد حتی سد جیرفت در سرشاخه‌های هلیل‌رود زمینه نابودی منطقه جازموریان را فراهم کرده است.

ایجاد سدهای متعدد در سرشاخه‌های هلیل‌رود عامل نابودی جازموریان

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، فرج‌الله عارفی پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، آنان را نگهبانان سلامت و زیست بشر خواند و اظهار داشت: باید همگان با تمام وجود از این ذخایر الهی حفاظت کنند.

وی با تأکید بر حراست از جنگل‌ها افزود: مسئولان مربوطه نباید در راستای حفاظت از جنگل‌ها و مراتع هیچ‌گونه مماشاتی با احدی داشته باشند.

عارفی تهاجم به منابع طبیعی را تهاجم به حیات بشریت ذکر و تصریح کرد: باید از روند تخریب جنگل‌ها توسط افراد سودجو جلوگیری شود.

وی با اشاره به کمبود 100 نیروی انسانی در اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان ابراز داشت: ما از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در زمینه کمبود نیروی انسانی در این منطقه گلایه‌مند هستیم.

عارفی بیان داشت: منطقه جنوب کرمان با اقلیم متفاوت خود، دارای جنگل‌ها و مراتع حاصلخیزی است که صیانت و مراقبت بیشتری را می‌طلبد.

منتخب مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس نهم گفت: برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در راستای حفاظت از جنگل‌ها می‌توان از بسیجیان، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها استفاده کرد.

عارفی عنوان کرد: می‌توان با تشکیل NGO در روستا‌ها، فرهنگ‌سازی لازم در زمینه حفاظت از منابع طبیعی را ایجاد کرد.

وی با گرامیداشت 27 خرداد ماه روز مبارزه با بیابان‌زایی اذعان داشت: امروز با تدبیری برخی افراد جازموریان که یک منطقه ثقل رطوبت در جنوب کرمان محسوب می‌شود به نابودی کشیده شده است.

عارفی خاطر نشان کرد: بحث خشکسالی از یک سو و ایجاد سدهای متعدد حتی سد جیرفت در سرشاخه‌های هلیل‌رود از سوی دیگر زمینه نابودی منطقه جازموریان را فراهم کرده است.

وی اظهار داشت: ایجاد این سدها به دلیل عدم ملاحظات زیست‌محیطی امروز به عاملی برای به خطر افتادن منطقه جنوب کرمان و حتی کل استان تبدیل شده است.

عارفی تصریح کرد: بزرگترین خطری که اکنون منطقه را تهدید می‌کند، تبدیل شدن جازموریان به کویر و در پی آن نابودی تمام استان است.

وی افزود: با توجه به این عوامل زمینه کاشت بسیاری از محصولات در منطقه جنوب کرمان از بین رفته است به همین دلیل باید به سرعت دنبال جایگزین کردن محصولات کشاورزی جدید در این منطقه باشیم.

عارفی بیان داشت: مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان باید بنا به اقتضای زمان تحقیقات خود را در راستای کشت محصولات جدید در منطقه انجام دهد در غیر این‌صورت به کشاورزی منطقه آسیب جدی وارد شده و حیات نسل‌‌های آینده به مخاطره می‌افتد.

به گزارش فارس، در پایان دیدار امام جمعه جیرفت و منتخب مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس نهم با کارکنان اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان، از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس این اداره کل با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ع10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول