اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت عدم مدیریت دامپروری

منطقه جازموریان کانون خطرسازی برای کشور می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: اگر دامپروری در منطقه جازموریان مدیریت نشود، این منطقه می‌تواند به عنوان یک کانون خطرساز برای کشور تبدیل شود.

منطقه جازموریان کانون خطرسازی برای کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، مجید درینی در آیین معارفه مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان با اشاره به ظرفیت‌های جنوب کرمان اظهار داشت: منطقه جنوب کرمان با 40 هزار کیلومتر مربع مساحت و با هفت شهرستان سالانه 4 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌کند که این میزان چهار درصد از تولید محصولات کشاورزی کشور را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه جنوب کرمان در تولید 10 محصول در کشور رتبه اول تا سوم را دارا است، افزود: در بخش دام و طیور چهار میلیون واحد دامی در جنوب استان کرمان وجود دارد و در زمینه آبزی پروری نیز سد جیرفت با 450 میلیون مترمکعب ظرفیت، 23 حلقه چاه، 160 قنات و چشمه و 2 هزار استخر ذخیره  از جمله ظرفیت‌های خوب در منطقه به شمار می‌رود.

درینی با بیان اینکه در جازموریان 160 هزار واحد دامی وجود دارد، تصریح کرد: در این منطقه زمینه قاچاق دام وجود دارد و بر همین اساس زمینه بروز بیماری در دام نیز هست.

وی با بیان اینکه اگر دامپزشکی کمک نکند دامپروری را نمی‌توان در منطقه جازموریان ساماندهی کرد، خاطر نشان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده در این اداره کل، دامپروری شبکه دامپزشکی جنوب کرمان از رتبه چهار به هفت افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در ابتدای تشکیل اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان تعداد متخصصان دامپزشکی چهار نفر بود و امروز به 15 نفر افزایش یافته است.

درینی ابراز داشت: با توجه به استعدادهای جنوب کرمان اداره کل دامپزشکی جنوب کارهای زیادی انجام داده است اما برای ارتقای این اداره کل باید اقدامات خاصی انجام شود.

وی بیان داشت: پیگیری تصویب چارت دامپزشکی منطقه و شهرستان‌های جنوب، تبدیل وضعیت نیروی انسانی به پیمانی، تشکیل کارگروه فنی در جنوب استان کرمان از ضرورت‌ها در اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان است.

درینی اظهار داشت: اگر دامپروری در منطقه جازموریان مدیریت نشود، این منطقه می‌تواند به عنوان یک کانون خطرساز برای کشور تبدیل شود.

وی افزود: پیگیری موضوع قاچاق دام یکی از نگرانی‌های ما است که اگر اقدام جدی در این زمینه انجام نشود منطقه دچار لطمه می‌شود.

درینی با اشاره به لزوم راه‌اندازی مرکز تحقیقات دامپروری در جنوب کرمان بیان داشت: مراکز جمع‌آوری شیر در منطقه نیز باید ساماندهی شود.

وی افزود: با توجه به تولیدات خوب دامپروری در منطقه جنوب کرمان، لازم است که زمینه‌های لازم برای بسته‌بندی این محصولات در جنوب استان مهیا شود.

درینی بیان داشت: ساختمان فنی و آزمایشگاهی دامپروری جنوب کرمان نیاز به 700 میلیون تومان اعتبار دارد که احداث این مهم یکی از اولویت‌های منطقه است.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول