اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) زنجان:

عملیات بیت‌المقدس سرنوشت جنگ را تغییر داد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان گفت: در عملیات بیت‌المقدس سرنوشت جنگ تغییر و اهداف شوم دشمنان خنثی شد.

عملیات بیت‌المقدس سرنوشت جنگ را تغییر داد

سردار جهانبخش کرمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: از زمان فرار بنی‌صدر، امام خمینی(ره) به عنوان فرمانده کل قوا فرماندهی جنگ را بر عهده گرفت.

وی با بیان اینکه پس از فرار بنی‌صدر رزمندگان اسلام موفق شدند عملیات‌های مختلفی را طراحی و به نحو مطلوبی اجرا کنند، افزود: در عملیات بیت‌المقدس سرنوشت جنگ تغییر و اهداف شوم دشمنان خنثی شد.

فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان ادامه داد: خرمشهر به عنوان بندری مهم از نظر سیاسی، نظامی و اقتصادی برای دشمن اهمیت حیاتی داشت.

وی با اشاره به وجود موانع طبیعی و استحکامات دشمن در داخل و خارج شهر خرمشهر تصریح کرد: دشمن از ساختمان‌های خرمشهر، استحکامات لایه به لایه برای خود ایجاد کرده بود.

سردار کرمی با بیان اینکه نیروهای اطلاعاتی دشمن کاملا در منطقه فعال بودند، افزود: دشمن هر گونه تحرکات را رصد می‌کرد و از یگان‌ها و تجهیزات خود برای نگهداشت خرمشهر استفاده می‌کرد.

وی با اشاره به حضور 12 گردان رزمی از سپاه و 45 گردان از ارتش در عملیات بیت‌المقدس افزود: یکی از ویژگی‌های تاثیرگذار و مهم عملیات بیت‌المقدس، شور، نشاط، معنویت و جلوه‌های عاشورایی رزمندگان بود.

فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان ادامه داد: آزادسازی خرمشهر موجب شد تا سرنوشت جنگ به نحو مطلوبی تغییر یافته و ایمان، اعتقاد، انگیزه و روحیه شهادت‌طلبی رزمندگان اسلام در معرض دید همه جهان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این عملیات به مناسبت 13 رجب با رمز یا علی‌ابن‌ابیطالب آغاز شد، افزود: رزمندگان اسلام در مرحله نخست از کارون خروشان عبور کرده و در چهار مرحله موفق به فتح خرمشهر شدند.

سردار کرمی با اشاره به آغاز مرحله چهارم آزادسازی خرمشهر از یک خرداد سال 61 خاطرنشان کرد: در این مرحله حلقه محاصره تنگ‌تر شده و آرزوی امام و رزمندگان با آزادسازی خرمشهر تحقق یافت.

وی با بیان اینکه از 60 هزار عراقی حاضر در منطقه، در چهار مرحله عملیات بیت‌المقدس 16 هزار عراقی کشته و زخمی و 19 هزار نفر نیز اسیر شدند، گفت: شکست استکبار، حامیان صدام و ابر قدرت‌های جهان از ویژگی‌های منحصر به فرد این عملیات بود.

فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان ادامه داد: آزادسازی خرمشهر افتخار بزرگی برای رزمندگان اسلام محسوب می‌شود که پس از فتح خرمشهر نظام از نظر سیاسی و نظامی، اقتدار و موقعیت مطلوبی کسب کرد.

وی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر عنایت خداوند متعال به رزمندگان بود، افزود: این عملیات از افتخارات دوران دفاع مقدس است.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول